زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

قاچاق موادمخدر برای تاجران افغان در هند مشکلاتى را به میان آورده است

قاچاق موادمخدر برای تاجران افغان در هند مشکلاتى را به میان آورده است

author avatar
21 Aug 2019 - 15:13
قاچاق موادمخدر برای تاجران افغان در هند مشکلاتى را به میان آورده است
author avatar
21 Aug 2019 - 15:13

 

کابل (پژواک، ٣٠ اسد ٩٨): پس از کشف و ضبط مواد مخدر در اموال تجارتی تاجران افغان در هندوستان، بررسی مواد افغانی بیشتر شده و از اثر آن، تاجران افغان با مشکلات جدی مواجه اند.

در طول برج جولای امسال، پولیس هند دوبار به شمول افغان ها شماری از قاچاقبران مواد مخدر را بازداشت کرده، که به ارزش میلیاردها کلدار هندی هیروئین را قاچاق کرده بودند.

تاجران افغان شاکی اند که بعد از رویداد ذکرشده در کشور هند، مشکلات شان بیشتر شده، اموال شان صد فیصد تلاشی میشود، وقت بیشترى را میگیرد و همچنان کیفیت اموال آنها خساره مند میشود.

مجاهد صافی یک تن از تاجران افغان که به هندوستان اموال تجارتی را صادر میکند میگوید که اموال تجارتی که از طریق هوا، زمین و بحر از افغانستان به هندوستان صادر میشود، بسیار زیاد تلاشی میشود.

وی به آژانس خبری پژواک گفت که در اموال ذکرشده، میوه های تازه و خشک شامل است که در تلاشی از سوی پولیس هند، کارتن و بوجی هایش پاره میشود، اموال تجارتی خسارمند شده و ارزش خود را از دست میدهد.

نامبرده تقاضا کرد که افغانستان و هند به سطح حکومت ها برای حل این مشکل مشترکاً کار کنند تا تجارت بین این دو کشور خساره مند نشود.

یک تاجر دیگر افغان که نخواست نامش در گزارش نشر شود، به آژانس خبری پژواک گفت که فرد بازداشت شده به نام احمدشاه در اصل تاجر نیست، بلکه برای قاچاق تجارت را آغاز کرده بود.

منبع افزود که تاجران و برخی حلقات دیگر در داخل افغانستان، با قاچاقبران همکاری میکنند و کشورهای همسایه نیز خواهان روابط خوب تجارتی بین افغانستان و هند نمی باشند.

وی گفت: "پولیس هندی، اموال تجارتی را دقیق بررسی میکند، کارتن ها را پاره میکند، اموال را دقیق چک کرده و در حالت پاره رها کرده و میگویند که اموال تان را انتقال دهید که خراب میشود و در آنجا باز کارتن هم یافت نمی شود."

از سوی دیگر تاجران میوه در کندهار نیز میگویند که پس از بازداشت احمدشاه یک تن از تاجران افغان به اتهام قاچاق هیروئین، مشکلات تاجران افغان در آن کشور بیشتر شده است.

انجنیر عبدالباقی بینا معاون اتاق تجارت در کندهار، به آژانس خبری پژواک گفت که احمدشاه سابقۀ تجارتی نداشت و به تازه گی تجارت را آغاز کرده بود.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر