زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

هياتى براى بررسی شایعات کشیده شدن گردۀ یک جوان ١٤ ساله توظیف شده است

هياتى براى بررسی شایعات کشیده شدن گردۀ یک جوان ١٤ ساله توظیف شده است

author avatar
21 Aug 2019 - 16:15
هياتى براى بررسی شایعات کشیده شدن گردۀ یک جوان ١٤ ساله توظیف شده است
author avatar
21 Aug 2019 - 16:15

کابل (پژواک، ۳۰ اسد ۹۸): وزارت کار و امور اجتماعی، از توظیف هیاتى به منظور بررسی شایعات مبنی بر بیرون کردن گردۀ یک جوان ۱۴ ساله می گوید در صورتی که این کار واقعیت داشته باشد، عاملان آن به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

روز گذشته، برخی کاربران فیسبوک با گذاشتن تصویر محمد علی ۱۴ ساله مدعی شده بودند که گرده این پسر، در حالیکه او آگاهی نداشته، از بطنش بیرون کشیده شده و به فروش رسیده است.

این موضوع با انتقاد های کاربران صحفات اجتماعی و شماری از مقامات دولتی همراه بود.

در ماده سوم بند دوم قانون قاچاق انسان و قاچاق مهاجران آمده است که بهره کشى از مجنى عليه از طريق خريد و فروش، بهره کشى جنسى، رقصاندن، به خدمت گرفتن در تهيه تصاوير، يا فلم هاى منافى اخلاقى (پورنوگرافى) برده گى يا گماشتن به کار اجبارى، گدايى، جنگ مسلحانه، برداشت عضو يا انساج بدن، آزمايشات طبى يا وارد نمودن به ساير فعاليت هاى غيرقانونى قاچاق انسانى شمرده مى شود.

سید انور سادات سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، امروز در یک نشست خبری مشترک با محمدعلی گفت که برای بررسی شایعات یک هیات سه نفری را توظیف کرده تا این قضیه را بررسی و گزارش آنرا با ملت شریک سازد.

او افزود در صورتی که ثابت شود، کسانی که در این جنایت دست داشته اند به ارگانهای عدلی وقضایی معرفی می شوند .

به گفته موصوف، محمد علی فرزند سجاد علی که باشنده اصلی دره ترکمن سرخ پارساى ولایت پروان است، در سال ۲۰‍۱۶ مصاب به مریضی می شود که بعد از انتقال به شفاخانه ایمرجنسی شهر کابل، تحت عملیات قرار می گیرد.

سادات گفت که این جوان، در شش مرحله در شفاخانه ایمرجنسی، تحت تداوی قرار می گیرد و بالاخره به تاریخ (۲۱/۰۱/۲۰۱۷) از شفاخانه مرخص می شود.

او بدون ارایه جزییات گفت که محمد علی، از سوی شماری از کارمندان پرورشگاه که به اساس اصلاحات به میان آمده از کار برکنار شده، تحریک می شود و از او عکس می گیرند و در فیسبوک ها به نشر می رسانند.

محمد علی در نخست زمانی که سرپرست وزارت همرایش در نشست حضور داشت گفت که از سوی استادان پرورشگاه، تحریک شده است.

اما او بعدا در صحبت با رسانه ها و زمانی که سرپرست وزارت نشست را ترک کرد، گفت: «چند ماه قبل مرا به مزار شریف انتقال دادند، در انجا مریض شدم، استادان ما مره پیش داکتر بردند، در آنجا داکتران برایم گفتند که یک گرده ات نیست.»

او افزود که بعد از برگشت از مزار، حدود یک ماه قبل طی عریضه به مقام ریاست جمهوری، معینیت کار و امور اجتماعی و قوماندانی امنیه کابل، شکایتش را درج کرده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر