زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

بيرق دست دوزى زنان در تپۀ وزير اکبرخان برافراشته شد

بيرق دست دوزى زنان در تپۀ وزير اکبرخان برافراشته شد

author avatar
22 Aug 2019 - 17:00
بيرق دست دوزى زنان در تپۀ وزير اکبرخان برافراشته شد
author avatar
22 Aug 2019 - 17:00

کابل (پژواک، ٣١ اسد ٩٨): به مناسبت صدمين سالروز استرداد استقلال افغانستان، بيرق کشور که توسط زنان دست دوزى شده است، در تپۀ وزیر محمد اکبر خان شهر کابل، به اهتزار درآورده شد.

فرشته فرح مسوول بخش دادخواهی شبکه زنان افغان، به آژانس خبرى پژواک گفت که این بیرق توسط خانم هاى عضو شبکه زنان آماده شده است.

وى افزود: «زنان اعضاى شبکه ما در دوختن این بیرق سهیم شده اند، و جايی که کلمه است آن را دست دوزی کردند؛ زيرا زنان به وطن و مردم شان عشق دارند و با شوق و هيجان بسيار زياد آن را دوختند.»

موصوف هزینه تهيه این بیرق را مشخص نساخت؛ اما خاطر نشان ساخت که تمام مصارف آن از سوى شبکه زنان پرداخت شده است.

اين بيرق طى مراسم خاص، امروز (٣١ اسد) توسط ده ها زن به شمول دو مقام بلند پايه حکومت در تپه وزير محمد اکبر خان شهر کابل برافراشته شد.

حسینه صافی سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ، در اين مراسم که از سوى شبکه زنان در تپه وزيراکبرخان شهر کابل راه اندازى شده بود، حين برافراشتن اين بيرق گفت که زنان با دوختن اين بيرق نام شان را ثبت تاريخ نمودند.

وى افزود: «اين ابتکار براى بار نخست است که زنان ما بيرق را به دستان خود مى دوزند و دراين چنين يک مناسبت، آن را به اهتزاز در مى آورند، بايد گفت که ما زنان بسيار قوى هستيم و توانايى هرکارى را داريم.»

همچنان دلبر نظری وزیر امور زنان کشور، در اين مراسم از کارکرد اين زنان ستايش کرد و گفت که زنان، توانایی هاى زیادی در وجود شان دارند که این یک مثال از توانايى هاى زنان مى باشد.

وى صدمين سالروز استقلال کشور را مبارکباد گفت و علاوه کرد: «مادرم و پدرم عشق بسیار زیادی از همه بیشتر با وطن شان داشتن که همیشه میخواستن کشور آزاد داشته باشیم و بايد ما تمام افغان ها در حفظ استقلال کشور خود تلاش نمايم.»

روشن سیرن رییس بورد شبکه زنان افغان گفت: «بیرق ما نماد وحدت ملی کشور ما است و این وحدت را باید مانند مردمک چشم نگهداری کنیم و نباید بیرق سه رنگ کشور ما مورد معامله گری ها قرار گیرد.»

وى افزود که زنان افغان به عقب برنمى گردند؛ این ها صلح مى خواهند، ولى صلحى را مى خواهند که نقش زنان در تمام سطوح واضح و مشخص باشد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر