زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

درگيرى ميان طالبان و نيروهاى امنيتى در المار فارياب تلفات جانى در پى داشت

درگيرى ميان طالبان و نيروهاى امنيتى در المار فارياب تلفات جانى در پى داشت

author avatar
22 Aug 2019 - 16:31
درگيرى ميان طالبان و نيروهاى امنيتى در المار فارياب تلفات جانى در پى داشت
author avatar
22 Aug 2019 - 16:31

ميمنه (پژواک، ٣١ اسد ٩٨): منابع در ولايت فارياب، از پايان عمليات نيروهاى امريکايى در ولسوالى المار خبر داده مى گويند که اين عمليات تلفات جانى به طالبان، نيروهاى امريکايى و مردم ملکى وارد نموده است.

يک تن از مسوولان دفتر مطبوعات مقام ولایت فاریاب، به آژانس خبرى پژواک گفت در عملیاتی که از سوی نیروهای خاص در منطقه قره غویلی ولسوالی المار اين ولايت، دو شب قبل راه اندازی شده بود و شام گذشته خاتمه یافت، ده طالب کشته شده اند.

موصوف افزود که در نتيجه اين عمليات، قرارگاه ملا سرور يکى از قوماندان هاى طالبان در اين ولايت، نيز تخريب شده است.

اما دفتر مطبوعات قول اردوی ۲۰۹ شاهین، با ارسال خبرنامه اى گفته است که در یک درگیری میان نیروهای امنیتی و طالبان در قریه قره غویلی ولسوالی المار، دو طالب کشته و ۲ تن  دیگر زخم برداشته اند.

یک‌ منبع معتبر دولتی که نخواست نامش درگزارش ذکر شود، به آژانس خبرى پژواک گفت: «در جریان درگیری در قره غویلی، یک سرباز اسپیشل فورس کشته شده، دو سرباز و سه فرد ملکی شامل یک زن و دو طفل می باشند زخم برداشته اند.»

به گفته او یک تانک هاموی اين نيروها نیز حریق گردید؛ اما یک تانک هاموی طالبان را که سه هفته پیش از قوماندانی امنیه المار گرفته بودند، به دست آوردند.

درخبرنامه طالبان که در دسترس آژانس خبرى پژواک قرار گرفته، آمده است که در منطقۀ قره غویلی ولسوالی المار فارياب، چهار تن از سربازان امريکايى را کشته اند.

آنان گفته اند که دو ماين پال و چهار سرباز امريکايى، و شش کماندوى افغان را کشته اند و از منطقه فرار کردند.

اما در خبرنامه اضافه شده که نيروهاى امريکايى و افغان؛ حين فرار، منطقه را بمبارد کردند؛ اما به طالبان تلفات جانى وارد نگرديده است.

ولسوالی المار، در فاصله ۲۶ کیلومتری غرب شهر میمنه در مسیر شاهراه قیصار موقعیت دارد؛ به جز از ساختمان ولسوالی و قوماندانی، بقیه تمام‌ساحات به شمول راه مواصلاتی در کنترول مخالفین است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر