زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

رئیس جمهور: مذاکرات طالبان و امريکا تحت نظارت ما قرار دارد

رئیس جمهور: مذاکرات طالبان و امريکا تحت نظارت ما قرار دارد

author avatar
22 Aug 2019 - 11:43
رئیس جمهور: مذاکرات طالبان و امريکا تحت نظارت ما قرار دارد
author avatar
22 Aug 2019 - 11:43

کابل (پژواک، ٣١ اسد ٩٨): رئیس جمهورغنى گويد مذاکراتی که اکنون میان امریکا و طالبان در خصوص صلح جریان دارد، تحت نظارت ما قرار دارد.

صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور، طی مراسم شاندار و باشکوه به اشتراک محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، شام روز گذشته در قصر بازسازی شدۀ دارالامان برگزار گردید.

در این مراسم، نخست عبدالمتین بیک رئیس عمومی اداره مستقل ارگان های محلی، صحبت کرده گفت   قهرمان اصلی استقلال، مردم افغانستان اند.

وى افزود مردمی که در طی قرن ها؛ بارها سرزمین خویش را از تجاوز و تعرض نجات دادند، از مقابله با استعمار تا جهاد و مقاومت، از مبارزه با تروریزم و هراس افگنی تا ایستادگی برای نظام جمهوریت، کارنامه های این ملت آزاد و سربلند است.

شاهدخت هندیه، دختر شاه امان الله غازی که یکی از سخنرانان دیگر این مراسم با شکوه بود، در صحبت هایش گفت: وقتی شاه امان الله خان استقلال را گرفت، اولین جمله اش این بود که اسلحه را کنار بگذارید، به دستان تان قلم بگیرید؛ زیرا یک مملکت بی سواد هیچگاه آزاد نمی باشد.

وی افزود که بزرگترین آرزوی پدرم، ساختن مکاتب برای پسران و دختران بود و مادرم ملکه ثریا مکتب مستورات را که بعداً به نام ملالی تغییر نام یافت، ساخت.

شاهدخت هندیه گفت که پدرم مسلمان اصیل، ملت دوست فوق العاده و پدر مهربان بود و از رئیس جمهور تشکر می کنم که این قصر را که سمبول ملی برای همه افغان ها است، بازسازی کرد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، در سخنرانی خویش نیز گفت: "ما امروز قصر ویران شده دارالامان، را دوباره احیا کردیم. قد برافراشتن قصر دارالامان به همان عظمت تاریخی آن با ایستاد شدن دوباره ملت ما، شباهت عجیبی دارد. "

رئیس جمهور گفت که این قصر یک نمونه از تاریخ است که نشان می دهد ما دارای دولت، عزت و وقار بوده ایم. یاد و خاطرۀ غازی امان الله خان را تازه نگهمیداریم و به افتخار از آن یاد می کنیم؛ اما هدف اصلی ما یادآوری از استقلال و تجلیل از آن است.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد: "تروریستان با ریختاندن خون هموطنان بی گناه ما توانستند که تجلیل از این روز را به تعویق بیندازند؛ اما آنان هرگز موفق نخواهند شد تا ما را از مسیر ترقی، تحول، پیشرفت و آزادی خواهی منحرف کنند".

وی با تاکید گفت: "ملت عظیم افغانستان با اراده آهنین، این مسیر را انتخاب و طی خواهد کرد. تجلیل از این روز بخاطری مهم است که این روز، فرصتی است برای تحـکیم وحدت ملی، همبستگی ملی و تجدید تعهد برای یک تحول و آینده بهتر. "

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد: "ما به این جد و جهد خود ادامه خواهیم داد. هرگز تسلیم یک اقلیت کوچک که دشمن نمادهای ملی و تاریخی، دشمن آزادی، پیشرفت و ترقی ما هستند؛ نخواهیم شد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر