زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

شوراى ولايتى و نهادهاى مدنى از افزايش ناامنى ها درغور نگران اند

شوراى ولايتى و نهادهاى مدنى از افزايش ناامنى ها درغور نگران اند

author avatar
22 Aug 2019 - 15:13
شوراى ولايتى و نهادهاى مدنى از افزايش ناامنى ها درغور نگران اند
author avatar
22 Aug 2019 - 15:13

فيروزکوه(پژواک،٣١ اسد ٩٨): اعضای شورای ولایتی و جامعه مدنی غور، حکومت را به بی توجهی در مورد تامین امنیت شاهراه های مرکزی غور-کابل، غور-هرات و راه های مواصلاتی ولسوالی های این ولایت، متهم ميکنند.

عبدالرحمن عطشان معاون شورای ولایتی غور، به آژانس خبرى پژواک گفت که طالبان اکنون در مسیر شاهراه غور-هرات، ماین فرش کرده اند و از موترداران و تاجران اخاذی مى کنند.

به گفته او اکنون طالبان از هر موتر مسافربری و باربری، مبلغ ١٥ هزار افغانی تحت نام مالیه جمع آوری مى کنند.

بیشتر از چهار سال میشود که طالبان، مسیر شاهراه غور-هرات را به تصرف شان دارند و در این مدت دست به آزار، اذیت، اخاذی و حتا کشتار مسافرین زده اند.

در تازه ترین مورد یک مرد، یک طفل و یک خانم که اعضای  یک خانواده بوده اند، با بر خورد ماین کنار جاده در مسیرشاهراه غور هرات، جان شان را از دست داده اند.

همچنان محمد وزیر نورانی مسئول مجتمع مدنی ولايت غور، امروز در يک نشست خبرى در اين ولايت از افزايش ناامنى ها به خصوص در مسير راه هاى اين ولايت اظهار نگرانى کرد.

 وى افزود: «از مدت ها به این سو نسبت به بی برنامگی مسئولین اداره محلی غور، حکومت مرکزی باعث شده که ساحات زيادى را طالبان تصاحب نمايند، به شاهراه های عمومی تسلط پیدا کنند و کمربند ایجاد کنند، اخاذی کنند و گروگان بگیرند.»

همچنان محمد حسن حکیمی يک تن ديگر از فعالان مدنی دراين ولايت گفت: «طالبان تمام راه ها و شاهراه های عمومی غور را به روی مردم بسته اند، اين حالت به اقتصاد  مردم به شدت آسیب رسانده اگر وضعیت همین قسم ادامه پيدا کند، مردم بيشتر آسیب مى بینند.»

 مسئولین حکومتی،  آزار، اذیت و اخاذی از سوی طالبان را در مسیر شاهراه ها تايید مى کنند و مى گویند که آنان برای مهار نا امنی ها در مسیر شاهراه مرکزی، پلان ها و برنامه های عملیاتی روی دست دارند.

به گفته عبدالحى خطیبی سخنگوى والى غور،  هم اکنون عملیات تصفيوى در غرب شهر فیروز کوه در مسیر شاهراه غور – هرات، برای پاکسازى از وجود مخالفين ادامه دارد.

وى افزود: «دشمنان مردم افغانستان همواره تلاش دارند تا در مسیرشاهراه ها تسلط پیدا کنند و مردم آزاری کنند؛ خوشبختانه اداره محلی غور، در جلسات فیصله کرده تا شاهراه ها را از وجود طالبان پاک سازی نماید؛ هم اکنون عملیات در غرب فیروزکوه ادامه داره و طرف کابل هم کمربند های امنیتی ایجاد شده و مسافرین اسکورت مى شوند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر