زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مردم پکتیکا از صحبت های پنهانی صلح میان طالبان و امریکا نگران اند

مردم پکتیکا از صحبت های پنهانی صلح میان طالبان و امریکا نگران اند

author avatar
22 Aug 2019 - 15:35
مردم پکتیکا از صحبت های پنهانی صلح میان طالبان و امریکا نگران اند
author avatar
22 Aug 2019 - 15:35

 

شرنه (پژواک، ۳۱اسد ۹۸): باشندگان ولایت پکتیکا میگویند که گفتگوهای پنهانی صلح میان طالبان مسلح و امریکا، آنان را نگران ساخته است و هراس دارند که بعد از صلح با طالبان، جنگ دیگر آغاز خواهد شد.

از چند ماه گذشته بدینسو، در شهر دوحه کشور قطر در باره صلح افغانستان میان طالبان و نماینده گان امریکا گفتگو ها جریان دارد؛ اما محتوای اصلی آن تا اکنون با رسانه ها و مردم شریک نشده است که در باره آن شمار زیادى افغان ها نگران اند.

در این باره حبیب الرحمن باشنده پکتیکا به تاریخ ۳۱ اسد به آژانس خبری پژواک گفت که افغانها از جنگ، شدیداً بع تنگ آمده اند و برای برقراری صلح بی صبرانه لحظه شماری میکنند.

وی افزود: ((گفتگو های صلح میان طالبان و امریکا جریان دارد، ما برایش امید واریم؛ اما گفتگو های اصلی با مردم شریک نمیشود که قابل نگرانی است.))

وی تاکید نمود که مذاکرات اصلی صلح، باید میان حکومت افغانستان و طالبان آغاز شود تا که به یک هدف مطلوب برسد.

در همین حال ضياالحق باشنده ولسوالی ارگون به پژواک گفت: ((ما به صلح به قدرى نیاز داریم که موجودات زنده، به اکسیجن ضرورت دارند.))

وی نیز بر آغاز مذاکرات میان طالبان و حکومت تاکید نموده افزود که اگر صلح نشود، این روند کشتن افغانها همین طور ادامه خواهد داشت.

همچنان آمنه باشنده ولسوالی جاني خیل به پژواک گفت که پسرش، دو سال قبل در صفوف پولیس کشته شده است.

او افزود: ((همه روزه خبرها را از رادیو میشنوم، بر قراری صلح را انتظار دارم، من نمیخواهم پسران مادران دیگر هم مثل من کشته شوند.))

در عین وقت خورشید امان کتوازی رئيس دفتر هماهنگی نهادهاى مدنی، به پژواک گفت که از یک سو مردم در کشور به آمدن صلح امیدوار شده اند؛ اما از سوی دیگر صحبت های گنگ صلح آنان را نگران کرده است.

وی افزود: ((نگرانی ما این است که امریکا و طالبان صلح خواهند کرد؛ اما جنگ میان حکومت و طالبان ادامه خواهد داشت، در این باره هرچیز باید برای مردم گفته شود.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر