زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دور نهم مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان دیروز در قطر آغاز شد

دور نهم مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان دیروز در قطر آغاز شد

author avatar
23 Aug 2019 - 10:35
دور نهم مذاکرات صلح میان امریکا و طالبان دیروز در قطر آغاز شد
author avatar
23 Aug 2019 - 10:35

کابل (پژواک، اول سنبله ٩٨): دور نهم مذاکرات صلح میان نماینده گان امریکا و طالبان  دیروز در قطر آغاز شده، امروز به دليل جمعه تعطيل شده اما در اواخر امروز دوباره آغاز مى شود.

 یک منبع در قطر، به آژانس خبری پژواک گفت که ناوقت دیروز،  دور نهم مذاکرات صلح میان نماینده امریکا و طالبان در دوحه آغاز شده و تا ناوقت ادامه داشته است.

منبع افزود که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان، قبل ازین مذاکرت، با امیر قطر و دیگر مقامات ذیصلاح قطری نيز دیدار کرده است.

به گفته منبع؛ این بار امکان رسیدن به توافق موجود است؛ زیرا مشوره ها با سران دو جانب، روی نقاط تخنیکی و مورد اختلاف، پایان یافته است.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان نیز میگوید که بعد از ظهر روز گذشته، دورنهم مذاکرات میان تیم های مذاکرتی امریکا و طالبان در دوحه شروع شده است.

وی می افزاید که درین دور؛ زلمی خلیلزاد رئیس تیم مذاکره کننده امریکای و شیرمحمد عباس ستانکزی رئیس تیم مذاکره کننده "امارت اسلامی" می باشد.

مجاهد میگوید که اسکات میلر قوماندان ماموریت قاطع در افغانستان نیز درین مذاکرات حضور دارد. 

به گفته او امروز به دليلى که جمعه است، نشست مذاکراتى نمى باشد، اما بعد از شام امروز جريان مذاکرات دوباره آغاز مى شود و تا ناوقت شب ادامه خواهد داشت.

همچنان سهيل شاهين سخنگوى دفتر طالبان در قطر مى گويد که ناوقت امروز گفتگوهاى صلح ميان نماينده گان طالبان و امريکا دوباره آغاز مى شود و روى روی نقاط تخنیکی و مورد اختلافى که از دور گذشته لاينحل مانده است، بحث خواهد شد

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر