زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سومین جشنوارۀ دمبوره در بامیان برگزار گرديد

سومین جشنوارۀ دمبوره در بامیان برگزار گرديد

author avatar
23 Aug 2019 - 14:55
سومین جشنوارۀ دمبوره در بامیان برگزار گرديد
author avatar
23 Aug 2019 - 14:55

بامیان (پژواک، اول سنبله ۹۸): سومین جشنواره دو روزۀ دمبوره، به رغم اينکه با مخالفت علماى دين رو به رو شد، به مناسبت صدمین سالروز استرداد استقلال کشور در باميان برگزار گرديد.

این جشنواره توسط اداره محلی بامیان و موسسه فرهنگی و هنری بابا، با حمایت مالی سفارت چین، در حالى ديروز آغاز و امروز پايان يافت که شوراى علماى مرکز بامیان، با صدور بیانیه ای آن را لهو و لعب و حرام خوانده بود.

در این جشنواره، ده ها تن از هنرمندان به شمول استاد صفدر توکلی، سید انور آزاد، میر چمن سلطانی و زهرا الهام از ولایت های مختلف مناطق مرکزی کشور، شرکت کرده بودند.

محمدطاهر زهیر والی بامیان، تجليل از صدمين سالگرد استرداد استقلال کشور را هدف برگزارى اين جشنواره خواند و گفت که صلح، دوستی، لبخند و خوشی برای افغانستان و جهان پيام اين جشنواره است.

محمدعلی شیدا مسئول موسسه فرهنگی و هنری بابا، دمبوره را یکی از مظاهر فرهنگی مناطق مرکزی افغانستان خواند و گفت که دمبوره، مردم این مناطق را با گذشته و داشته ‌های تاریخی شان پیوند می دهد.

جشنواره دمبوره، روز پنجشنبه آغاز و امروز جمعه نیز در پیش روی مجسمه بودا در مرکز اين ولايت با اشتراک هزاران تن از شهروندان بامیان خاتمه يافت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر