زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با دیجیتلی شدن آرشیف ثبت احوال نفوس روند تاييد تذکره ها سرعت يافته است

با دیجیتلی شدن آرشیف ثبت احوال نفوس روند تاييد تذکره ها سرعت يافته است

author avatar
24 Aug 2019 - 16:35
با دیجیتلی شدن آرشیف ثبت احوال نفوس روند تاييد تذکره ها سرعت يافته است
author avatar
24 Aug 2019 - 16:35

کابل(پژواک، ۲ سنبله ۹۸): اداره احصائیه و معلومات می گويد که آرشیف ثبت احوال نفوس را دیجیتلی ساخته و با ايجاد يک مرکز در کابل، روند تاييدى تذکره هاى کاغذى را سريع و ساده ساخته است. 

تاييد تذکره هاى کاغذى، بعد از آن در سال ١٣٩٤ آغاز شد که يک تبعه ايرانى، تذکره تابعيت افغانستان را ساخت و افشا گرديد. تاييد تذکره به دليل ازدحام مردم به يک مشکل براى مردم تبديل شده بود و گزارش هايى وجود دارد که تاييدى تذکره، چندين روز را در بر مى گرفت. 

اما اداره احصاييه و معلومات مى گويد که اکنون با ديجيتلى ساختن آرشيف ثبت احوال نفوس و ايجاد مرکز جديد براى تاييد تذکره ها، اين مشکل را حل کرده است.

مرکز يادشده، امروز طى مراسمى در مربوطات ناحيه سوم شهر کابل در نزديکى رياست پاسپورت گشايش يافت.

احمد جاوید رسولی رئیس عمومی اداره ملی احصائیه و معلومات در اين مراسم گفت که با ایجاد این مرکز،  پروسه زمانگیر و پیچیده تاییدی تذکره های کاغذی، نهایت ساده شده است و متقاضیان می توانند با مراجعه به این مرکز، تذکره های خود را در کمترین زمان ممکن تایید کنند.

رسولی افزود: «از آنجایی که حکومتداری الکترونیکی یکی از اهداف راهبردی حکومت افغانستان می باشد، اداره ملی احصاییه و معلومات، آرشیف ثبت احوال نفوس را دیجیتلی ساخته و زمینه خدمات ساده را برای شهروندان ایجاد کرده است تا با استفاده از این نوع خدمات در زمان کمتر و با سرعت بیشتر تذکره های کاغذی شهروندان را تایید نماید.»

وی خاطرنشان کرد که این روند؛ بروکراسی حاکم، فساد اداری و کمیشن کاری های اطراف روند تاییدی تذکره های کاغذی را از بین می برد.  

به  گفته او پيش از این، تذکره های جمع شده برای تایید را به آرشیف مربوطه انتقال و با کتاب اساس موجود در آرشیف، مطابقت داده و بعد تایید و یا رد می گردید، که این کار در کنار زمانگیر بودن، سبب سرگردانی شهروندان می شد.

محمد محسن صفا مشاور تخنیکی ریاست پاسپورت گفت که روزانه در افغانستان، حدود ۵۰۰۰ پاسپورت توزیع می شود و کسانى که تذکره هاى کاغذى شان تاييد نشده باشد، بايد آن را در مرکز يادشده تاييد کنند.  

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر