زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو قرارداد همکاری براى حمايت از اطفال و زنان با دو شرکت به امضارسيد

دو قرارداد همکاری براى حمايت از اطفال و زنان با دو شرکت به امضارسيد

author avatar
25 Aug 2019 - 17:25
دو قرارداد همکاری براى حمايت از اطفال و زنان با دو شرکت به امضارسيد
author avatar
25 Aug 2019 - 17:25

کابل ( پژواک، ۳سنبله ۹۸) : بانک جهانى و يونيسف، افغانستان را در بخش اطفال و زنان نزديک به ٤٤ ميليون افغانى کمک مى کند و وزارت کار و امور اجتماعى، در هر دو بخش امروز قراردادها را با شرکت هاى خصوصى امضا کرد.

سید انور سادات سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، در نشستی که به این منظور در کابل برگزار شد، گفت که این قراردادها را با شرکت داخلى لپیس (LAPIS) و نهاد بین المللی کانادایی آى سى بى آر (ICBR) به امضا رسانید.

به گفته او بر اساس قراردادى که با  شرکت لپیس (LAPIS) امضا شد،  ١٦ ميلیون و ٢٧٥ هزار افغانی کمک بانک جهانى، در بخش توانمند سازى اقتصادى زنان در سطح کشور هزينه خواهد شد.

رویا ثاقب رییس برنامه توانمندسازی زنان در وزارت کار و امور اجتماعى گفت که اين پول، در بخش هاى بهبود دسترسی به ارقام جندر، تشخیص و رفع موانع اقتصادی، حقوقی و فرهنگی موجود در فراه راه پيشرفت زنان، بلند بردن مهارت های حسابداری، مدیریت و تجارت زنان و دسترسی آنها به تسهیلات مالی و زراعتی در يک سال هزينه مى شود.

صمیم فیضی رییس شرکت لپیس گفت که در بخش هاى يادشده، از طريق آگاهى مردم و تدوير سيمينارها کار خواهد کرد. 

همچنان سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی، خاطر نشان ساخت که قرارداد دوم در بخش  محافظت اطفال و تطبیق پالیسی حقوق اطفال مى باشد.

او گفت که به اساس قرارداد؛ در اين بخش بيش از ٣٥٤ هزار دالر امريکايى هزينه مى شود و اين پول، از سوى صندوق وجهى ملل متحد براى اطفال (يونيسف) پرداخت مى شود.

موصوف خاطرنشان کرد که اين پروژه، در نُه ماه عملى مى شود.

خانم لیندا مسئول نهاد آى سى بى آر (ICBR) گفت که بر اساس اين قرارداد، در بخش تدوين پاليسى ها در بخش اطفال و متوجه ساختن ارگان هاى ذيدخل به تطبيق پاليسى هاى اطفال کار خواهد کرد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر