زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“مبارزه با موادمخدر در افغانستان بايد همگانى شود”

“مبارزه با موادمخدر در افغانستان بايد همگانى شود”

author avatar
25 Aug 2019 - 16:06
“مبارزه با موادمخدر در افغانستان بايد همگانى شود”
author avatar
25 Aug 2019 - 16:06

کابل(پژواک،۳ سنبله ۹۸): در يک نشست در کابل، ضمن ارائه دستاوردهاى حکومت در راستاى مبارزه با مواد مخدر و نگرانى از افزايش روزافزون معتادان در افغانستان، بر مبارزۀ همگانى بر ضد اين پديده در کشور تاکيد شد. 

اين نشست، امروز از سوى «صداى امريکا» تحت نام «نقش رسانه ها در مبارزه با مواد مخدر»، به اشتراک مقام هاى دولت افغانستان تدوير شده بود. 

محمد هاشم اورتاق معیين مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله، در اين نشست گفت که در سال جاری ۴۳۵ هزار هکتار زمین از وجود تریاک پاک شده، ۵۷۳ تـُن مواد مخدر ضبط و در پيوند به آن ۱۷۴۰ تن بازداشت گرديده و شصت لابراتوار پروسس مواد مخدر تخریب شده است.

وى علاوه کرد که در سال روان ۲۳۳ عراده واسطه و ۱۷۵ میل سلاح مختلف النوع قاچاقچيان مواد مخدر نيز به دست پوليس افتاده است.  وى افزود که اين دستاوردها نتيجۀ۱۴۶۰ عملیات در سطح کشور بوده است.

موصوف گفت که در این عملیات ها ۱۵ تن از منسوبین پولیس مبارزه با مواد مخدر، جان داده و ۴۲ تن دیگر زخمی شده اند.

بنا بر معلومات موصوف، در میان بازداشت شده گان که به اتهام قاچاق مواد مخدر بازداشت گرديده، ۳۳ منسوب پولیس ملی، یازده منسوب اردوی ملی، پنج کارمند ریاست عمومی امنیت ملی و ۷ تبعه خارجی شامل می باشند.

وى گفت به اساس سروى که در سال ۲۰۱۵ اعلام شده ۳.۶ میلیون تن در افغانستان معتاد به مواد مخدر هستند که ۱.۴ میلیون تن آنها از هیروئین استفاده می کنند.

اورتاق آگاهی عامه را در راستای مبارزه با مواد مخدر مهم خواند و گفت که باید مبارزه با مواد مخدر همگانی شود؛ زیرا گراف اعتیاد روز به روز افزایش پیدا می کند.

میرویس یاسینی نماینده مردم ننگرهار در ولسی جرگه، در نشست امروز گفت که نقش حکومت و شوراى ملى در راستای مبارزه با مواد مخدر بسیار کمرنگ است و اگر رسانه ها هم در این بخش آگاهی ندهند، خطر مواد مخدر نسبت به خطر تروریزم بیشتر خواهد شد.

وی بر کار مشترک و مبارزه ملی در برابر مواد مخدر تاکید کرد و گفت تا زمانی که امنیت تامین نشود، این پدیده از بین نمى رود و قانون تطبیق نمى شود.

کشت مواد مخدر در افغانستان، نسبت به سال ٢٠٠١ به مراتب بيشتر شده است.

به اساس You need to subscribe to view the full article. Please login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر