زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

وزارت معادن ٣٩ درصد سفارشات «ميک» را کلاً يا قسماً عملى کرده است

وزارت معادن ٣٩ درصد سفارشات «ميک» را کلاً يا قسماً عملى کرده است

author avatar
25 Aug 2019 - 16:21
وزارت معادن ٣٩ درصد سفارشات «ميک» را کلاً يا قسماً عملى کرده است
author avatar
25 Aug 2019 - 16:21

کابل (پژواک، ۳ سنبله ۹۸): گزارش کميتۀ «میک» نشان مى دهد که وزارت معادن و پترولیم، در یک سال از ۱۹۱ سفارش پيشنهادى اين کميته، ٢٧ سفارش را عملى نموده و روی عملی شدن ٤٨ سفارش ديگر، کار مى کند.

کميتۀ مستقل مشترک نظارت و ازريابى مبارزه با فساد ادارى (ميک)، امروز دومین گزارش نظارتی در مورد وزارت معادن و پترولیم را منتشر کرد.

اين کميته مى گويد که اولین گزارش ارزيابى آسيب پذيرى هاى فساد ادارى وزارت معادن و پترولیم را در ماه اکتوبر ۲۰۱۸ میلادی به نشر رساند.

منبع مى افزايد که بر بنياد يافته هاى اين ارزيابى، کميته ساحات کليدى آسيب پذيرى فساد ادارى را شناسايى نمود.

لورنزو دولگ (Lorenzo Delesgues)، رییس کمیته مستقل مشترک نظارت و ارزیابی مبارزه علیه فساد اداری گفت که این کمیته، پس از یک سلسله مطالعات، ساحات آسیب پذیر را در این وزارت شناسایی کرد، که ساحات آسیب پذیر عبارت از باج گیری های غیرقانونی، اداره و ظرفیت ضعیف وزارت و نبود حسابدهی دولت از موارد مهم آن می باشد.

وی افزود که میک، سال گذشته ۱۹۱ سفارش را به بخاطر کاهش فساد اداری و آوردن اصلاحات در وزارت معادن و پترولیم ارایه کرد، که از این میان تا به حال ۲۷ سفارش آن کاملا تطبیق شده، ۴۸ سفارش آن در حال تطبیق قرار دارد و ۱۱۶ سفارش آن تا به حال تطبیق نشده است.

موصوف گفت: "برای تطبیق هر سفارش، زمان مشخص در نظر گرفته شده است و تعداد زیادی از سفارش ها در زمان مشخص آن تطبیق شده است و سفارش هايى [هم هست] که تا به حال تطبیق نشده است."

او افزود: "ما از گام هایى که تا به حال وزارت معادن و پترولیم برداشته است، راضی هستيم، مى خواهيم تا برای تطبیق تمامی سفارشات تلاش های بیشتر را انجام دهد."

وی همچنان یادآور شد که وزارت معادن و پترولیم، کمیته اى را ایجاد کرده است تا در همکاری میک سفارشات ارایه شده را عملى نمايد، که این خود ارادۀ قاطع رهبری این وزارت برای شفافیت و اصلاحات را نشان می دهد.وردن شفاف

میوند روحانی رئیس دارالانشاى میک نیز گفت سفارش هايى که ﺑﻪ ﮔﻮﻧـﮥ ﮐﺎﻣـﻞ ﺗﻄﺒﯿــﻖ شده اند، شامل تصویب جدید قانون معادن، مسایل محیط زیستی در قراردادهای معادن، ایجاد سهولت ها در قانون معادن برای سرمایه گذاران، ایجاد مقرره جدید معدن کاری، مشخص شدن معیارها برای تائید و یا لغو قراردادها، وضع معیارها برای تعریف حق الامتیاز و محاسبه آن و گماشتن افراد مسلکی در پست های کلیدی این وزارت، از جمله سفارشات تطبیق شده می باشد.

به گفته وی، ایجاد سیستم مدیریت دیجیتلی کادستر، ایجاد پورتال معادن، ایجاد واحد هماهنگی تمویل کنندگان در این وزارت، راهکار عملی برای جلوگيرى از سوء استفاده در قراردادها، مشخص ساختن منابع برای توسعه پالیسی ها در داخل وزارت و نشر تمامی قراردادها در سایت وزارت معادن، از جمله سفارشاتى است که قسما تطبیق گردیده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر