زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پادشاه سعودی: آمادۀ هر گونه همکارى براى بهبود روابط ميان افغانستان و پاکستان مى باشيم

پادشاه سعودی: آمادۀ هر گونه همکارى براى بهبود روابط ميان افغانستان و پاکستان مى باشيم

author avatar
25 Aug 2019 - 21:09
پادشاه سعودی: آمادۀ هر گونه همکارى براى بهبود روابط ميان افغانستان و پاکستان مى باشيم
author avatar
25 Aug 2019 - 21:09

کابل (پژواک ٣ سنبله ٩٨): پادشاه سعودی ضمن حمايت از پروسه صلح به رهبرى دولت افغانستان، ميگويد که کشورش آمادۀ هر گونه همکارى براى بهبود روابط و همکارى ميان افغانستان و پاکستان مى باشد.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ظهر امروز در ضیافت که به افتخار وی و هیات همراه اش از سوی خادم الحرمین الشریفین ملک سلمان بن عبدالعزیز ترتیب گردیده بود و در آن شمار دیگری از مقامات عالی رتبۀ عربستان سعودی نیز حضور داشتند، اشتراک کرد.

منبع افزوده است، خادم الحرمین الشریفین ضمن استقبال گرم از رئیس جمهور غنی و هیات همراه اش، گفت: "از حضور شما در عربستان سعودی خرسندم و سفر شما در راستای گسترش هرچه بیشتر روابط میان دو کشور ممد واقع شد."

پادشاه عربستان سعودی همچنان صدمین سالگرد استرداد استقلال کشور را به رئیس جمهور و مردم افغانستان تبریک گفت و این را برای افغانستان افتخار دانست که استقلال خویش را جشن می گیرد.

وی ابراز آرزومندی نمود که در افغانستان صلح و ثبات دایمی تامین گردد و جنگ پایان یابد.

خادم الحرمین الشریفین گفت که عربستان سعودی تمام حملات تروریستی را که در آن افغان‌ها جان های شان را از دست می دهند، شدیداً محکوم می کند و در راستای مبارزه با تروریزم و خشکانیدن ریشه های این پدیده، در کنار مردم افغانستان قرار دارد.

وی افزود: "من وضعیت افغانستان را از نزدیک دنبال می کنم و از پروسۀ صلح به رهبری دولت افغانستان حمایت می نمایم."

ملک سلمان میگويد که کشورش برای بهبود زندگی افغان ها، آرزوی همکاری بیشتر را دارد.

وی برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را که افغان ها سرنوشت آینده شان را تعیین می کنند، مهم دانست و به گفته وی، این انتخابات زمینۀ صلح پایدار را در افغانستان فراهم خواهد کرد. 

موصوف ابراز آرزومندی نمود که با بهبود روابط و همکاری ها میان افغانستان و پاکستان، امنیت، ثبات و انکشاف منطقه بیشتر گردد و افزود که این دو کشور مسلمان باید مشترکاً کار کنند و عربستان سعودی آمادۀ هر گونه همکاری در این خصوص می باشد.

در مقابل، رئیس جمهور غنی از استقبال و مهمان نوازی گرم خادم الحرمین الشریفین و اینکه قلباً با افغانستان نزدیکی دارد، تشکر کرده، گفت که عربستان سعودی با مقام و منزلت خاصی که دارد، برای تمام جهان اسلام به ویژه مردم افغانستان از جایگاه خاص برخوردار است.

موصوف به منظور گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری های دوجانبه با عربستان سعودی، بر سرمایه گذاری آن کشور در عرصه های انکشافی، تجارتی و اقتصادی و ایجاد فرصت های شغلی به افغان های مقیم آن کشور تاکید کرد و آن را برای امنیت و ثبات افغانستان مهم دانست.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر