زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

داکترعبدالله، از افزایش تلفات ملکی و ناامنی در شاهراه¬های کشور نگرانی کرد

داکترعبدالله، از افزایش تلفات ملکی و ناامنی در شاهراه¬های کشور نگرانی کرد

author avatar
26 Aug 2019 - 12:06
داکترعبدالله، از افزایش تلفات ملکی و ناامنی در شاهراه¬های کشور نگرانی کرد
author avatar
26 Aug 2019 - 12:06

کابل(پژواک، ۴ سنبله ۹۸): رئیس اجرایی حکومت، با نگرانی از افزایش تلفات ملکی و ناامنی شاهراه­های بزرگ کشور، می­گوید که تاهنوز مذاکرات صلح با طالبان آغاز نشده؛ اما کوشش­ها در این خصوص جریان دارد.

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، که امروز در جلسه شورای وزیران در قصر سپیدار صحبت می­کرد، گفت که تلفات افراد ملکی در اثر عملیات­هاى نظامى افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: «به اساس گزارش­های نشر شده، تلفات افراد ملکی در سال­گذشته، نسبت به قبل افزایش داشته است؛ به همین دلیل مردمی که در دفاع از دولت و نظام قرار دارند و شرایط بالای شان تحمیل شده است، جلوگیری از تلفات شان در اولویت قرار داشته باشد.»

موصوف، با نگرانی از ناامنی­ها در شاهراه­های بزرگ کشور، گفت که اخیراً در شاهراه های بزرگ، حوادث زیادی صورت می­گیرد و طالبان با استفاده از فرصت، شاهراه­های بزرگ را به منابع عایداتی تبدیل کرده اند.

عبدالله، با ذکر اینکه روی جلوگیری از تلفات ملکی و حل ناامنی در شاهراه­ها، در جلسات امنیتی بحث خواهند کرد، از مسئولان دفاعی و امنیتی کشور خواست که به خاطر حل چالش­های موجود توجه جدی مبذول بدارند.

رئیس اجرایی حکومت در ادامه صحبت­هایش، با اشاره به جریان گفتگو میان امریکا و طالبان، اظهار امیدواری کرد که طالبان، بايد براى گفتگو با حکومت افغانستان حاضر شوند.

او تصریح کرد: «مذاکرات صلح، هنوز بین دو طرف آغاز نشده است؛ اما کوشش­های در این زمینه در جریان است و موقع این است که طرف مقابل به خواست مردم افغانستان قناعت کند و از کشتار مردم بی گناه که ما شاهد آن بودیم جلوگیری صورت بگیرد.»

از سويی هم وی، با اشاره به نزدیک شدن برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، از کمیسیون های انتخاباتی خواست که شفافیت کامل را در انتخابات پیش­رو تامین و بی­طرفى شان را حفظ کنند.

همچنان وی، از کمیسیون های انتخاباتی، خواستار در نظر گرفتن خواست­های شهروندان و کاندیدان انتخاباتی در چارچوب قانون شده و گفت که مسئولیت تاریخی، به عهدۀ تعداد مشخصی گذاشته شده است؛ اما از نتایج آن میلیون­ها نفر متاثر می­شوند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر