زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فریادی: بخاطر صلح آماده ام از آوازخوانی دست بردارم

فریادی: بخاطر صلح آماده ام از آوازخوانی دست بردارم

author avatar
26 Aug 2019 - 14:03
فریادی: بخاطر صلح آماده ام از آوازخوانی دست بردارم
author avatar
26 Aug 2019 - 14:03

شهرخوست (پژواک، ۴ سنبله ۹۸): یک خواننده موسیقی محلی در خوست میگوید که اگر با نخواندن آهنگ و موسیقی صلح می آید، حاضر است که از این کار دست بر دارد.

رحیم جان فریادی ۳۳ ساله، از آوازخوانان موسیقی محلی است که از بیست سال بدینسو در عروسی ها، میله، خوشی ها و دیگر محافل آهنگ می سراید.

وی که با آژانس خبری پژواک صحبت مینمود گفت همیشه تلاش کرده است که از طریق هنر خویش به مردم پیام صلح، برادری، و پیام آبادی کشور را برساند که این کار را نیز انجام داده است.

فریادی افزود: "به همان اندازه که یک رئیس جمهور در میان مردم شناخت دارد، به همین اندازه هنرمند نیز دارد؛ وقتی که هنرمند یک آهنگ صلح را می سراید و در تلویزیون به نشر رسیده مردم میشنوند، بسیار تاثیر دارد و مردم را به صلح دعوت کرده میتواند."

موصوف از نشست ها و مذاکرات جاری امریکا و طالبان در دوحه مرکز قطر، اظهار بی خبری نبوده، و افزود که همیشه مذاکرات را تعقیب مینماید.

وی به آژانس پژواک گفت میداند که طالبان، به موسیقی چندان علاقه مندی ندارند، و اگر آنها این را مانع در مقابل صلح  میدانند، آماده است از این مسلک دست بر دارد.

وی افزود: "اگر موسیقی باعث ناراحت شدن طالبان میشود، من این کسب را کنار میگذارم، اگر صلح آید جنگ خاتمه یابد، و آوازخوانی من مانع در مقابل صلح باشد، من آوازخوانی خویش را کنار میگذارم، همینطور هر هنرمند باید کار خود را کنار بگذارد که اینها به این خوش میشوند، کاری میکنیم که جنگ خاتمه یابد، صلح شود؛ ما فقط همین را میخواهیم دیگر هیچ."

این آوازخوان موسیقی محلی گفت جنگ جاری در کشور، مردم را بسیار ناراحت ساخته، برای اینکه به جنگ نقطه پایان گذاشته شده و صلح تامین شود، مردم باید به همدیگر پیام صلح را برسانند.

وی افزود: "این آرزوی ماست که در وطن ما صلح تامین شود، زیاد رنجیده ایم، هر کس از جنگ خسته شده، من خودم خسته شده ام، در این جنگ بسیار قربانی داده ایم، پای خودم و سه برادر خود را از دست داده ام، و بخاطر جنگ قریه ما نیز از من مانده است."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر