زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

براى ترويج فرهنگ مطالعه در جوزجان راهپيمايى صورت گرفت

براى ترويج فرهنگ مطالعه در جوزجان راهپيمايى صورت گرفت

author avatar
28 Aug 2019 - 17:34
براى ترويج فرهنگ مطالعه در جوزجان راهپيمايى صورت گرفت
author avatar
28 Aug 2019 - 17:34

شبرغان (پژواک، ٦ سنبله ٩٨): ده ها تن از دختران و پسران يک مرکز آموزشی در شهرشبرغان، برای ترویج فرهنگ مطالعه در بین مردم، با به دست گرفتن کتب و رساله های معلوماتی، راهپیمایی نمودند.

دراين راهپيمايى، حدود يکصد تن از دختران و پسران، از مرکز آموزشى « لنکن» در شهر شبرغان اشتراک نموده اند که ضمن راهپيمايى، يک پارچه تمثيلى را نيز درچوک بندر اندخوی در محضرمردم اجرا نمودند.

ملالی مبارز یک تن از مسئولین مرکز آموزشی لنکن گفت: «هدف کلی ما از راه اندازی این برنامه آن است، تا بتوانیم برای ترویج فرهنگ مطالعه در اجتماع امروزی، کاری را انجام دهیم.»

وی افزود که در جامعه امروزى افغانستان، نياز است که مردم به مطالعه تشويق شوند؛ زيرا چندين دهه جنگ در کشور، سطح دانش شمار زيادى از مردم بسيار کم است. 

 موصوف افزود: «مطالعه یک کتاب مى تواند تغییرات فاحشی در ذهنیت یک شخص به وجود آرد، وقتی فردی مطالعه مى کند، دیگر او یک فرد عادی بوده نمى تواند؛ بناءً من ازهمه افرادجامعه مى خواهم تا مطالعه کنند و با اتکا به این اصل مهم، در قسمت آوردن تغییرات مثبت درجامعه نقش داشته باشند.»

دراین حال، برخی از جوانان که دراین کمپاین سهم گرفته بودند نيز از مردم به خصوص جوانان خواست که حد اقل در يک ماه يک کتاب را مطالعه کنند.

احمد شعیب يک تن از جوانان اشتراک کننده در اين راهپيمايى، به کتابى که در دست داشت اشاره نموده گفت: « مطالعه، اصل مهمی است که انسان را به مدارج عالی زنده گی رهنمون مى سازد. »

موصوف در ادامه اضافه کرد: «هدف کلی ما از کمپاین امروز، این است که همه مردم باید به مطالعه خود را عادت دهند و از طریق کسب معلومات های علمی، در پروسه سیرتکاملی جامعه نقش و سهم برازنده گیرند.»

همچنان آسیه مرادی دخترجوانی که در این کمپاین اشتراک داشت، گفت مطالعه اصل مهمی است که انسان را در حیات اجتماعی کمک میکند و به مدارج عالی زنده گی مى رساند.

وى با بيان اينکه دختران نسبت به پسران، کمتر دسترسى به مطالعه دارند، افزود: «تعدادی از دختران در جامعه امروزی، حتی حق رفتن به مکتب را ندارند و ما از طریق این کمپاین، مى خواهیم به مردم پیام دهیم که زمینه کسب علم و معرفت را به جوانان دختر و پسر مساعد سازند و بگذارند یک جامعه روشن و با درایت را درآینده تجربه نماییم.»

عظیم الله رحمانیار رئيس اطلاعات و فرهنگ ولایت جوزجان، راه اندازى اين کمپاين را ستود و افزود که در اين ولايت، چهار کتابخانه فعال موجود است، باشندگان آن مى توانند از اين کتابخانه استفاده کنند.

به گفته او در اين کتابخانه ها، ده هزار جلد کتاب و رساله هاى علمى و تاريخى مختلف موجوداست، در ولسوالی درزاب، ولسوالی آقچه، جنب بخدی پارک و قریه قره کینت شهرشبرغان موقعيت دارند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر