زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نمایشگاه صنایع دستی بانوان روستایی حوزه غرب در هرات برگزار شد

نمایشگاه صنایع دستی بانوان روستایی حوزه غرب در هرات برگزار شد

author avatar
29 Aug 2019 - 11:36
نمایشگاه صنایع دستی بانوان روستایی حوزه غرب در هرات برگزار شد
author avatar
29 Aug 2019 - 11:36

شهر هرات (پژواک، ٧ سنبله ٩٨):نمایشگاه صنایع دستی بانوان روستایی ولایت‌های حوزه غرب کشور در ولايت هرات برگزار شد.

برگزار کننده‌گان این نمایشگاه می‌گویند که این نمایشگاه به هدف رشد صنایع دستی زنان روستایی چهار ولایت، هرات، فراه، غور و بادغیس راه اندازی شده است.

محمد وحید ابراهیم زاده معاون عملیاتی برنامه انکشاف روستایی وزارت احیا و انکشاف دهات امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که  در این نمایشگاه ٦٥ غرفه از صنایع گوناگون زنان به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود، این پنجمین نمایشگاه محصولات صنایع دستی زنان روستایی حوزه غرب است که در شهرهرات راه اندازی می‌شود.

به گفته موصوف، قالین، پارچه های گوناگون، لباس های دست دزی، جواهرات، اسباب بازی دستی برای کودکان، لبنیات، شرینی باب، عسل و زعفران از انواع صنایع است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.

او افزود:"یکی از راه های که برای محصولات روستایی ما میتوانیم مارکيت و بازاریابی بکنیم، برگزاری نمایشگاه ها است که ما امروز در هرات اینکار را کردیم. "

اما شماری از بانوان روستایی که در این نمایشگاه اشتراک کرده‌اند از بی‌مهری حکومت نسبت به تغیر وضعیت شان سخت انتقاد می‌کنند.

این زنان می‌گویند که صنایع دستی و تولیدی که دارند بدون فروش در خانه‌‌های شان باقی می‌ماند وحکومت هیچ گونه برنامۀ را برای فروش صنایع شان ندارد.

شاه بی بی یکی از زنان روستای از ولایت غور است که صنایع دستی اش را در یک غرفه به نمایش گذاشته است.

او به پژواک گفت:"خانم ها هنرها و صنایع زیادی بلد هستند اما جای برای نمایش یا فروش آن وجود ندارد و این نمایشگاه ها میتواند این محصولات ما را بفروش برساند. "

زینب عزیزی یکی دیگر از بانوان روستای در هرات است که در مورد این نمایشگاه به پژواک گفت:"ما قالین ها را در خانه میبافیم و از این طریق خرج خانه خود را بدست می آوریم و این نمایشگاه میتواند برای قالین های ما بازاریابی کند. "

در همین حال سکینه حسینی، عضو شورای ولایتی هرات تاکید دارد که باید حکومت برای بهتر شدن وضعیت زنان صنعت پیشه گام‌های مثبت و عملی را بردارد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر