زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در مرحلۀ اول برنامه میثاق شهروندی دو هزار پروژه تطبیق شده است

در مرحلۀ اول برنامه میثاق شهروندی دو هزار پروژه تطبیق شده است

author avatar
31 Aug 2019 - 15:41
در مرحلۀ اول برنامه میثاق شهروندی دو هزار پروژه تطبیق شده است
author avatar
31 Aug 2019 - 15:41

کابل (پژواک، ۹ سنبله ۹۸): وزارت احیا و انکشاف دهات، برنامه میثاق شهروندی را بستر انکشاف قریه ها خوانده می گوید که در مرحلۀ اول اين برنامه، دو هزار پروژه تطبیق شده و ۵۸۰۰ پروژه درحالت عملى شدن است.

برنامه ملی میثاق شهروندی؛ یکی از برنامه های بین الوزارتی حکومت بوده که در ماه میزان ۱۳۹۵ آغاز شده و شامل سه مرحله می باشد، که در مرحلۀ اول، يک بر سه حصه کشور را در ۳۴ ولايت کشور، تحت پوشش قرار خواهد داد.

به اساس معلومات وزارت احيا و انکشاف دهات، از طريق اين برنامۀ ده ساله، پروژه ها در بخش هاى ساخت مکاتب، سرک های ابتدایی، دسترسی به آب آشامیدنی، سربندها، ذخیره گاه های آب، کانال های آبیاری، دیوارهای استنادی، توسعه سرک و جویچه ها، پارک و ساحات تفریحی و غيره در همکارى با شورا هاى انکشافى قريه ها فعاليت مى کند.

منبع افزود که بودجۀ اين برنامه ده ساله، بيش از يک ميليارد دالر امريکايی پيش بينی شده است که ۶۳۰ ميليون دالر آن، برای چهار سال اول مى باشد.

مجیب الرحمن کریمی وزیر احیا و انکشاف دهات، امروز در کنفرانس ملی مشورتی شوراهای انکشافی برنامه ملی میثاق شهروندی که برای سه روز در کابل تدویر یافته است، گفت که چنین نشست ها  در هر دو سال، یک بار هدف بازنگری فعالیت ها و دستاوردهاى شوراهای انکشافی اين برنامه تدوير مى شود.  

به گفته او، در حال حاضر، بیش از ۸۵۰۰ پروژه انکشافی از طریق برنامه ملی میثاق شهروندی تحت کار می باشد و از آغاز برنامه يادشده تا حال، حدود دو هزار پروژۀ آن تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است.

وى گفت که تا حال، از طريق اين برنامه ۲۵۳ میلیون دالر امريکايى آن، به حساب شوراهای قریه ها براى عملى کردن پروژه ها فرستاده شده است. موصوف افزود که مردم محل نيز ده درصد در پروژه ها سهم مى گيرند.

عبدالباقی پوپل معین شاروالی های اداره مستقل ارگان های محلی گفت که از طریق برنامه ملی میثاق شهروندی در ۱۲۳ ولسوالی ولايات مختلف، ١٢٠٠٠ شوراى انکشافى قريه ايجاد شده است.

وى گفت که در سطح کشور، زنان و مردان از اين پروژه ها مستفيد مى شوند؛ اما در شهرها به زنان نسبت به مردان ده درصد سهم بيشتر داده شده است.

حاجی عبدالجبار مسئول شورای انکشافی ولسوالی احمدآباد ولایت پکتیا و یکی از اشتراک کنندگان نشست امروزى، به پژواک گفت که دراین برنامه؛ تمامی پروژه ها براساس نیازمندی مردم در بخش هاى سیستم آبیاری، ساخت کانال ها، پلچک ها و جاده های محلی، در نظر گرفته شده است.

وی افزود که نقش مردم در تطبيق پروژه ها سبب می شود تا کیفیت و نظارت دایمی در آن در نظر گرفته شود.

موصوف درادامه افزود: "درهر پروژه که نقش مردم دخیل باشد، آن پروژه ها نسبت به سایر پروژه ها مفید واقع می شود."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر