زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

سیستم ملی معلومات محیط زیستی (lES) افتتاح شد

سیستم ملی معلومات محیط زیستی (lES) افتتاح شد

author avatar
31 Aug 2019 - 18:09
سیستم ملی معلومات محیط زیستی (lES) افتتاح شد
author avatar
31 Aug 2019 - 18:09

کابل (پژواک، ٩ سنبله ٩٨): اداره ملی حفاظت محیط زیست، به منظور جمع آوری معلومات و تقویت هماهنگی با ریاست های ولایتی این اداره، برای نخستین بار سیستم ملی معلومات محیط زیستی (lES) را افتتاح نمود.

شاه زمان میوندی رئیس عمومی اداره ملی حفاظت محیط زیست در محل افتتاح این سیستم گفت که سیستم ملی معلومات، تمام معلومات محیط زیستی را به سطح ملی در بر دارد و از تمام نقاط کشور و جهان قابل دسترس می باشد.

وی افزود که اداره محیط زیست در مجموع با کمبود معلومات و ارقام محیط زیستی مواجه است و برای اولین بار با افتتاح این سیستم، می توانند معلومات محیط زیستی را در یک مرکز جمع آوری و بعد از تحلیل در دسترس مردم قرار بدهند.

به گفته موصوف، این سیستم ضمن سرعت کار تمام  این اداره، یک هماهنگی با ریاست های ولایات در قسمت شریک ساختن معلومات با مرکز را هم تقویت می کند.

او گفت: "این سیستم دارای خصوصیات افزار برای طرح و دیزاین فارم های سروی، خصوصیات بسیار خوب برای نوشتن مقالات، نحوه اپلود فایل و نقشه ها، دسترسی استفاده  کنندگان در سطوح مختلف، گزارش تحلیلی، طرح شده به سه لسان دری، پشتو و انگلیسی، افزار پیام نمودن بین استفاده کنندگان می باشد."

شاه زمان میوندی خاطرنشان ساخت که اداره محیط زیست، با جوانان و محصلین هم در صورت ضرورت جمع آوری معلومات و استفاده  برای کارهای عملی شان همکاری خواهد کرد.

موصوف با اشاره به قطع درختان از سوی یک شرکت خصوصی در سرک میدان هوایی کابل، از تمام شهروندان کشور خواست تا به محیط زیست و سرسبزی شهر توجه  داشته باشند.

قابل ذکر است که هفته قبل، یک شرکت امنیتی بدون هماهنگی با شاروالی کابل، بخاطر نصب وسایل، درختان مسیر سرک میدان هوایی کابل را قطع نموده بود، که بعد از سوی شاروالی کابل به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ ۵.۷۶ میلیون افغانى مکلف شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر