زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در شفاخانۀ ولايتى غور داکتر متخصص اطفال وجود ندارد

author avatar
1 Sep 2019 - 11:26
author avatar
1 Sep 2019 - 11:26

فيروزکوه(پژواک،١٠ سنبله ٩٨): برخى باشندگان غور؛ از نبود داکتر متخصص اطفال، کم بود بستر و بى توجهى داکتران به اطفال بيمار در شفاخانۀ ولايتى آن ولايت شکايت دارند و خواهان حل اين مشکل اند. 

آنان مى گويند که در بخش اطفال شفاخانۀ ولايتى غور، هيچ داکتر متخصص اطفال وجود ندارد و  اطفال بيمار، از سوى داکتران داخله عمومى معاينه و تداوى مى شوند.

شفاخانه ولايتى غور که در سال ۱۳۸۵ تاسيس شده، داراى ١٥٠ بستر مى باشد؛ خدمات جراحی عمومی، نسايی ولادی، داخله عمومی، اطفال، نوزادان، سوءتغذی، سراپا، واقعات عاجل و تشخيصیه از سوى ٢٠٩ کارمند صحى پيش برده مى شود، که از اين جمله ۲۲ تن را داکتر، ۵۲  تن را نرس و ۱۲ تن را قابله تشکيل مى دهند.

دربخش اطفال اين شفاخانه که داراى ۶۰ بستر مى باشد، شش داکتر و ۱۲ نرس مصروف عرضه خدمات صحى مى باشند.

اما اين درحالى است که شمارى از باشندگان غور، از عرضۀ خدمات صحى دربخش اطفال اين شفاخانه شاکى اند .

علی محمد نبی زاده باشندۀ روستاى پای کمر فیروزکوه، به آژانس خبرى پژواک گفت که پسرش نسبت بيمارى قى و اسهال دراين شفاخانه بستر است.

وى افزود: «مدت ١٥ شب شده که در شفاخانه هستیم، طفلک مه به مريضى اسهال و استفراغ دچار شده، داکترها درست رسیدگی نمى کنند، هر روز دوا خریداری میکنم؛ اما هیچ فايده ندارد.»

موصوف گفت که در شفاخانه داکتر متخصص اطفال نيست، اطفال بيمار ازسوى داکتران داخله عمومى تداوى مى شوند.

سورگل اميرى باشندۀ  قریه تقه تیمور شهر فیروز کوه، يک تن از کسانى است که پسر سه ساله اش را از ده روز به اينسو در اين شفاخانه بستر کرده است.

او که خريطۀ دوا به دست داشت گفت: «پاکت پاکت دوا ميخريم، ولى کجا باشد که بچيم جور شود.»

موصوف نيز از عدم رسيدگى درست داکتران به کودکان مريض شکايت نموده افزود: «ده روز شد که طفلکم در همى شفاخانه بستر است، داکتران هيچ توجه ندارند، يک داکتر شب یک دفعه میایه و دگه که رفت، مى رود؛ به همى خاطر، بچه گکم هيچ جور نمى شود.»

سيما زن ٣٥ ساله مادرى که دخترش را نسبت تب شديد به شفاخانه آورده است به پژواک گفت: «پول نداشتم که به شفاخانه شخصى مى بردمش، آنقدر تب زور دارد که بى هوش است، دو ساعت است که در شفاخانه اين سو و آنسو سرگردان مى گرديم، ولى داکتران توجه نمى کنند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر