زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

١٢فرد ملکی در حمله هوایی در ولسوالی گرزیوان فارياب کشته شدند

١٢فرد ملکی در حمله هوایی در ولسوالی گرزیوان فارياب کشته شدند

author avatar
1 Sep 2019 - 12:03
١٢فرد ملکی در حمله هوایی در ولسوالی گرزیوان فارياب کشته شدند
author avatar
1 Sep 2019 - 12:03

ميمنه(پژواک، ١٠ سنبله ٩٨): منابع محلی در فارياب مى گويند که در نتيجۀ حملات هوايى و درگيرى ميان طالبان و نيروهاى امنيتى در ولسوالى گرزيوان اين ولايت، ١٢فرد ملکى، ٤٧ طالب و شش منسوب امنيتى کشته شده؛ ١٣ طالب و ده منسوب امنيتى زخم برداشته اند. 

در خبرنامه دفتر مطبوعاتى قول اردوى شاهين در فارياب که به دسترس آژانس خبرى پژواک  قرارگرفته، آمده است که در نتيجه حملات هوايى و زمينى نيروهاى امنيتى در ولسوالى گرزيوان اين ولايت که شب گذشته صورت گرفت، ٤٧ طالب کشته شده و پنج تن ديگر آنها زخمى شده اند.

منبع نوشته است که در اين حملات؛ دو پايگاه طالبان نيز نابود شده است.

اما ملا فيض الله رحمانى ولسوال گرزيوان، به آژانس خبرى پژواک گفت که در جنگ ميان طالبان و نيروهاى امنيتى و همچنان  حملات هوايى در اين ولسوالى، ١٢ فرد ملکى،  شش منسوب امنيتى و هشت طالب کشته شده اند.

موصوف  افزود که در اين حملات، ١٣ طالب و ده منسوب امنيتى نيز زخمى شده اند.

به گفته او ١٢ فرد ملکى که شامل زنان، کودکان  نيز مى باشند، اعضاى خانواده دو تن از افراد طالبان بودند که در نتيجه اصابت بمب  تلف شده اند.

وى گفت که اين دو تن ازافراد طالبان، از منزل شان بالاى نيروهاى امنيتى فير مى کردند که اين عمل شان زمينه را مساعد ساخت تا نيروهاى هوايى، بالاى منازل يادشده بمب پرتاب نمايند.

موصوف در حاليکه وضعيت امنيتى گرزيوان را نگران کننده خواند،  گفت که طالبان با والى هاى نام نهاد شان از ولايت فارياب، جوزجان، سرپل و بادغيس، در اين ولايت مصروف جنگ با نيروهاى امنيتى اند.

 صبغت الله سيلاب معاون شوراى ولايتى فارياب، به پژواک گفت که در اين درگيرى ها به هردو طرف تلفات سنگينى وارد شده است و اکنون نيز جنگ ميان دو طرف ادامه دارد.

وى گفت که در اثر پرتاب بمب بر يک منزل رهايشى در منطقه سرچکان مرکز ولسوالى گرزيوان، دو مرد، شش کودک و چهار زن کشته شده اند.

به گفته او مردم محل به رسم اعتراض اجساد کشته شده ها را در مقابل مرکز ولسوالى گرزيوان آورده اند، ولى کسى حاضر به صحبت با معترضين در اين مورد نشده است.

آژانس خبرى پژواک تلاش نمود که در اين زمينه، نظر طالبان را داشته باشد؛ اما به دليل قطع بودن شبکه هاى مخابراتى، موفق به انجام تماس نگرديد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر