زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

کمیسیون مستقل انتخابات، از وضعیت بد امنیتی در کشور نگران است

کمیسیون مستقل انتخابات، از وضعیت بد امنیتی در کشور نگران است

author avatar
1 Sep 2019 - 15:13
کمیسیون مستقل انتخابات، از وضعیت بد امنیتی در کشور نگران است
author avatar
1 Sep 2019 - 15:13

کابل(پژواک،۱۰سنبله ۹۸): کمیسیون مستقل انتخابات، از انتقال موفقانه مواد حساس به پنج ولایت کشور خبر داده؛ اما می گوید که وضعیت بد امنیتی در برخى ولايات، یک نگرانی بزرگ برای این نهاد میباشد.

مطابق به تقویم انتخابات ریاست جمهوری، انتقال مواد حساس به تاریخ ۸ سنبله از دفتر مرکزی به دفاتر ولایتی آغاز و در ۲۲ سنبله ماه روان، پایان می­یابد.

ذبیح الله سادات سرپرست دفتر سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات، امروز در مصاحبه اختصاصی به پژواک گفت که تاکنون به پنج ولایت از جمله هرات، فراه، بادغیس، پکتیکا و غزنی، مواد حساس و آموزشی منتقل گردیده است.

وی، از جریان کار روی بسته بندی و انتقال مواد حساس به ولایات کندهار، زابل، نیمروز و هلمند خبر داده، گفت که برخی این مواد، امروز و برخی دیگر فردا به ولایات نامبرده فرستاده می­شود.

موصوف، با خرسندی از انتقالات مواد حساس و آموزشی به ولایات گفت که تاکنون، در پروسه انتقالات با کدام چالش و مشکل روبرو نشده اند.

سادات، با نگرانی از وضعیت بد امنیتی در کشور، گفت که یکی از نگرانی های بزرگ این نهاد، درگیری میان مخالفان مسلح و نیروهای نظامی کشور است.

این در حالی است که طالبان مسلح، دو شب قبل از سه استقامت بالای شهر کندز، حملات تهاجمی کردند و به برخی مناطق مرکزی شهر نیز وارد شده بودند؛ اما بعداً با مقاومت شدید نیروهای امنیتی مواجه شدند و تا بعد از ظهر روز گذشته، از شماری مناطق شهر کندز به عقب زده شدند.

همچنان شماری از اعضای شورای ولایتی ادعا دارند که طالبان، حوالی ساعت ۲:۰۰ شب گذشته بالای شهر پلخمری حمله کردند و خود را تا «یک کیلومتری» ساختمان ولایت رساندند؛ اما مسئولان وزارت امور داخله می‌گوید که حملات طالبان، در حومه شهر پلخمری توسط نظامیان افغان دفع شده و جنگجویان این گروه، در محاصره نیروهای امنیتی قرار دارند.

سادات تصریح کرد: «بدبختانه که همین لحظه در چندین ولایت کشور، مخالفان مسلح دولت با نیروهای نظامی افغانستان در جنگ هستند و ما نگران این وضعیت هستیم که مواد حساس و غیرحساس، به وقت و زمانش به ولایات و مراکز رای­دهی برسد.»

وی، با اشاره به این­که بالای نیروهای نظامی کشور، باور کامل دارند که این چالش را مهار می­کنند، گفت که نیروهای امنیتی تعهد سپرده اند که کوشش نهایی کنند؛ تا مواد حساس و غیرحساس را مطابق به تقویم انتقال بدهند و امنیت روز انتخابات را به وجه احسن تامین کنند.

در انتخابات ریاست جمهوری که قرار است در ششم میزان سال­روان برگزار شود، ۱۷ تن به شمول رهبران حکومت وحدت ملی، به رقابت خواهند پرداخت.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر