زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۵۱ حلقه چاه آب آشامیدنی در شهر فیض آباد به بهره برداری سپرده شد

۵۱ حلقه چاه آب آشامیدنی در شهر فیض آباد به بهره برداری سپرده شد

author avatar
1 Sep 2019 - 14:42
۵۱ حلقه چاه آب آشامیدنی در شهر فیض آباد به بهره برداری سپرده شد
author avatar
1 Sep 2019 - 14:42

فیض آباد(پژواک،١٠سنبله ۹۸): با بهره بردارى از ٥١ حلقه چاه آب در شهرفيض آباد، بيش از ٢٠٠ هزار تن به آب آشاميدنى صحى دسترسى پيدا نمودند.

عبدالحسیب دقیق رییس اقتصاد بدخشان، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين چاه ها در نواحى مختلف شهرنو و شهرکهنۀ فيض آباد، به هزينه ٣٠ ميليون افغانى کمک اداره انکشاف ايالات متحده امريکا(يواس آى دى) از سوى دفتر اکتيد حفرگرديده است.

موصوف افزود که ازاين پروژه که از سال ٢٠١٧ آغاز و اخيراُ تکميل گرديد، بيش از ٢٠٠ هزار تن در مناطق مختلف شهر فيض آباد بدخشان، به آب آشاميدنى صحى دسترسى پيدا مى کنند.

شمارى از باشندگان اين شهر، از حفر اين چاه ها اظهار خرسندى نموده مى گويند که قبل از اين، نسبت عدم دسترسى به آب آشاميدنى صحى، به امراض مختلف مصاب مى شدند.

غنی بای باشندۀ قریه صمدى ولسوالی ارگوى ولايت بدخشان، به آژانس خبرى پژواک گفت: «قبلا به مشکلات زیادی دچار بودیم و از آب دریای کوکچه که غیر صحی بوده، استفاده می نمودیم که اطفال مانرا به مرض اسهالات و استفراغ مصاب می گردید.»

وی اظهار اميدوارى نمود که با استفاده از آب چاه هاى جديد امراض کاهش يابد.

همچان محمد ظريف باشندۀ شهر کهنه فيض آباد بدخشان گفت که نسبت عدم دسترسى به آب آشاميدنى صحى، اکثر باشندگان اين مناطق، به امراض مکروبى مصاب مى شدند.

وى افزود: «اميدوار هستم که مريضى ها با استفاده از همين چاه ها کم شود، بسيار خوشحال هستيم که توجه شد و براى ما چاه هاى آب ساخته شد.»

به اساس معلومات دقيق، در حال حاضر ٤٥ درصد باشندگان شهر فيض آباد، به آب آشاميدنى صحى دسترسى دارند و اکثر باشندگان ولسوالى ها و نقاط دوردست بدخشان، از آب چشمه ها براى خوردن و نوشيدن کار مى گيرند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر