زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

در ۲۴ ساعت از شاهراۀ تورخم یک هزار موتر لاری عبور و مرور کرده است

در ۲۴ ساعت از شاهراۀ تورخم یک هزار موتر لاری عبور و مرور کرده است

author avatar
3 Sep 2019 - 18:53
در ۲۴ ساعت از شاهراۀ تورخم یک هزار موتر لاری عبور و مرور کرده است
author avatar
3 Sep 2019 - 18:53

جلال آباد (پژوک، ۱۲ سنبله ۹۸): مقامات ولایت ننگرهار میگویند بعد از آن که زمینۀ رفت و آمد ۲۴ ساعته از دروازۀ تورخم فراهم گردید، حدود ۱۰۰۰ لاری از آن عبور و مرور کرده است.

آنان میگویند که در جریان ۲۴ ساعت گذشته، نزدیک به ۵۰۰ لاری از این طرف به آن سو و به همین تعداد، از آن سو به این طرف آمده است.

در گذشته در این راه، رفت و آمد ۱۲ ساعته صورت میگرفت؛ اما طبق یک توافق مسوولین پاکستان و افغانستان در این دروازه، این کار ۲۴ ساعته شده است، که علاوه بر موتر های باربرى، موتر مسافرین عوام نیز از اين راه در این مدت رفت و آمد کرده میتوانند.

دروازه تورخم، شب گذشته برای ۲۴ ساعت باز بود، مقامات ننگرهار میگویند که در ۲۴ ساعت گذشته، رفت و آمد مردم زیاد شده است.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار، به تاریخ ۱۳ سنبله به آژانس خبری پژواک گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، حدود هزار لاری رفت و آمد کرده است.

 او افزود: ((از ساعت شش صبح دیروز تا شش صبح امروز، در شهرک تورخم نزدیک به ۵۰۰ لاری از این طرف و ۴۸۵ لاری از سوی پیشاور به جلال آباد آمده است.))

وی گفت که روز گذشته، اولین روز بود و به همين خاطر شمار موتر ها کم است؛ اما بعداً برایش سیستم منظم آماده میگردد و تعداد موترها نیز افزایش مى یابد.

رانندگان میگویند که سابق، روزهای زیادی را در دو طرف تورخم انتظار میکشيدند که برای شان نوبت عبور از دروازه برسد؛ اما اکنون که دروازه ۲۴ ساعته شد، امیدها وجود دارد که این انتظار پایان خواهد یافت.

انارگل راننده موتر تیلر که جدیداً از دروازه تورخم این طرف آمده بود، در ساحه به خبرنگار پژواک گفت که اولین بار است که برایش زود نوبت میرسد.

مردم عوام نیز خوش استند که بعد از این، در صورت ناوقت آمدن، به توقف شبانه در تورخم مجبور نمیشوند.

بلال که برای تداوی به شهر پیشاور رفته بود، به پژواک گفت قبل از این، کسانی که بعد از ساعت هشت شام  می آمدند، شب را در آن سوی تورخم توقف میکردند و یا اگر از این سو کسی ناوقت میرسید، همین جا شب را سپری میکردند؛ اما اینکه دروازه بیست و چهار ساعته شد، اکنون این مشکل برطرف خواهد شد.

وی افزود: ((قبلاً که می آمدیم، مردم از شب هم مانده میبودند بیروبار میبود، امروز بیروبار نبود، زود از دروازه عبور کردیم.))

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر