زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

فابریکه های صنعتی در ننگرهار با کمبود برق مواجه اند

فابریکه های صنعتی در ننگرهار با کمبود برق مواجه اند

author avatar
4 Sep 2019 - 14:31
فابریکه های صنعتی در ننگرهار با کمبود برق مواجه اند
author avatar
4 Sep 2019 - 14:31

 

جلال آباد (پژواک، ۱۳ سنبله ۹۸): تاجران و صاحبان فابریکه های صنعتی در ولایت ننگرهار میگویند که نبود برق کافی برای فابریکه های تولیدی در این ولایت، این صنعت را با مشکلات مواجه کرده است.

آنها میگویند که اخیراً از خاطر نبود زیاد برق برخی فابریکه های صنعتی، تا حد بسته شدن رسیده؛ اما در مجموع کمبود برق، برخی از سرمایه گذاران را مجبور کرده؛ تا در مناطق دیگر سرمایه گذاری نمایند.

در این ولایت، حدود دوصد فابریکۀ صنعتی فعالیت دارند که تمام آن، با مشکل کمبود برق مواجه اند. در جمع آن، فابریکه های ذوب آهن، ساخت دیگ بخار و مواد خوراکی و غیر خوراکی شامل است.

یک تاجر به نام گل مراد عرب، به آژانس خبری پژواک گفت که در حال حاضر، به تاجران این ولایت ۱۱۰ ولت برق داده شده است؛ اما آنها به ۲۲۰ ولت برق نیاز دارند که برای آنها مشکلات را خلق کرده است.

وی افزود که اگر این ولتاژ برق پوره شود، در این ولایت به ایجاد فابریکه های دیگر نیز امکانات موجود است و این ولایت، به یکی از ولایات صنعتی مبدل خواهد شد.

نظام الدین تاجزاده یک تن از تاجران دیگر گفت که اگر مشکل برق حل گردد، نه تنها این فابریکه ها انکشاف خواهد کرد، بلکه تاجران دیگر نیز برای ایجاد فابریکه ها در این ولایت تصمیم ميگيرند.

شکیب شریف زی سخنگوی اتاق تجارت و صنایع ولایت ننگرهار نیز در گفتگو با آژانس خبری پژواک، کمبود برق در این ولایت در مقابل تاجران بخصوص صاحبان فابریکه ها را یک مشکل حیاتی خواند.

وی گفت: "در جریان کار قطع شدن برق، به فابریکه خسارات هنگفت وارد می نماید، مثلاً فابریکه ذوب آهن است، آهن گرم میشود و در این موقع که وقت اخراج آهن از کوره میرسد، برق میرود، آهن پس منجمد میشود، باز که برق می آید و این روند دوباره تکرار میشود، مصرف فابریکه دوچند میشود."

در عین حال، خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان میگویند که ولایت ننگرهار، برای سرمایه گذاری و صنعت، اقلیم مناسب دارد؛ اما نبود برق در برابر آن، مشکل بزرگ به حساب میرود.

وی به آژانس خبری پژواک گفت که فابریکه های موجود در ننگرهار نیز بیشتر اوقات از سبب نبود برق مجبور میشوند که فعالیت شان رابه تعویق بیندازند؛ و به همین علت تاجران دیگر برای سرمایه گذاری در این ولایت علاقمندی نشان نمی دهند.

از سوی دیگر، مقامات ولایت ننگرهار میگویند که در حال حاضر نیز بخش زیاد برق نسبت به دیگران به تاجران داده شده است و در آینده نیز برای شان برنامه موجه است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر