زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عمليات پاک سازى در حومه هاى شهر کندز جريان دارد

عمليات پاک سازى در حومه هاى شهر کندز جريان دارد

author avatar
7 Sep 2019 - 16:12
عمليات پاک سازى در حومه هاى شهر کندز جريان دارد
author avatar
7 Sep 2019 - 16:12

شهر کندز(پژواک، ۱۶ سنبله۹۸): مسئولان قطعات خاص امنیت ملی در کندز می گویند که در اثر درگيرى ها ميان نيروهای امنیتی و مخالفين مسلح در این ولایت، ۱۳ طالب کشته شده و دوتن دیگر شان زخم برداشته اند.

اما طالبان این گفته ها را رد کرده اند.

صفی الله محمدی قوماندان قطعه خاص ۰۹ امنیت ملی در ولایت کندز، به آژانس خبری ‍پژواک گفت که در عملیات شب گذشته قطعات خاص وزارت های، دفاع، داخله و ریاست امنیت ملی که در منطقه زرخرید وشورابی قشلاق راه اندازی شده بود، این ساحات از وجود طالبان پاکسازی شد وتلفات سنگین به این گروه وارد گرديده است.

محمدی افزود: «عملیات مشترک با قطعات خاص شب گذشته داشتیم که ۱۰طالب در زرخرید کشته شد و سه طالب در شورابی قشلاق کشته و دو تن دیگر شان شديداً مجروح است و وضعیت فعلاً در این مناطق به حالت نورمال تغيير کرده است.«

محمدی افزود که این عملیات ادامه دارد تا دیگر طالبان نتوانند به شهر داخل شوند .

فوزیه یفتلی وکیل شورای ولایتی کندز، به آژانس خبرى پژواک گفت که وضعیت، امروز نسبت به روز گذشته خوبتراست؛ اما از کندی عملیات در مرکز شهر انتقاد کرد.

محمدی همچنان تصریح نمود که عمليات تصفيوى از سوى نيرو هاى امنيتى و دفاعى بخاطر پاكسازى كامل شهر کندز از وجود طالبان، در حومه هاى شهر جريان دارد.

خانم یفتلی  افزود: «چند روز میشود که در حومه های شهر کندز جنگ بود، مردم نهایت نگران مى باشند، امروز وضعیت داخل شهر خوب است؛ اماعملیات بسیار به کندی پیش میرود، امید وار هستم که نیروهای امنیتی عملیات درست راه اندازی کنند تا طالبان از شهر بیرون بروند«.

از سوی دیگر، باشنده گان ولایت کندز، از ادامۀ جنگ در داخل شهر سخت نگران مى باشند واز دولت مرکزی میخواهند که یک عملیات بزرگ راه اندازی شود؛ تا طالبان از شهر دور گردند.

همایون باشنده سه صد فامیلی کندز به پژواک گفت: «شب طالب است، روز دولت؛ یا ماره تسلیم کنه به طالب یا ساحات را پاکسازی کند؛ دیگر توان بیرون بر آمدن نمانده  است.

از سوی دیگر؛ ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، تمامى ادعاها مبنى بر تلفات افراد  شان در کندز را رد کرده ، مى گويد که عملیات دولت در این مناطق ناکام بوده وتلفات سنگین به نيروهاى دولتى وارد شده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر