زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

پولیس کابل از آمادگی برای تامین امنیت هفتۀ شهدا و محرم خبر داد

پولیس کابل از آمادگی برای تامین امنیت هفتۀ شهدا و محرم خبر داد

author avatar
8 Sep 2019 - 15:54
پولیس کابل از آمادگی برای تامین امنیت هفتۀ شهدا و محرم خبر داد
author avatar
8 Sep 2019 - 15:54

کابل(پژواک، ۱۷ سنبله ۹۸): قوماندانی امنیۀ کابل، از آماده­گی براى تامین امنیت هفتۀ شهدا و محرم خبر داده، می گوید که پولیس کابل، مصمم است امنیت انتخابات ریاست جمهوری را نيز تامین کند.

۱۸ سنبله  مصادف است به روز کشته شدن احمد شاه مسعود و از این روز، هر ساله به ‌نام آغاز «هفته شهداى افغانستان» در سراسر کشور به طور رسمی و غیر رسمی بزرگداشت به عمل می آيد.

ده محرم و روز عاشورا، از جمله روز های مذهبی مسلمانان است، که همه ساله از آن در کشورهای اسلامی از جمله افغانستان طی مراسم ویژه بزرگداشت به عمل می آید.

«۱۹ سنبله» مصادف با دهم محرم الحرام است و رخصتی عمومی می باشد.

لوی پاسوال سید محمد روشندل قوماندان امنیه کابل، که امروز در نشستی تحت عنوان «آگاهی دهی جهت هماهنگی پولیس با مردم در پروسه انتخابات ١٣٩٨»، در کابل صحبت می­کرد گفت که پولیس کابل، آماده­گی کامل برای تامین امنیت تجلیل از ۱۸ سنبله روز وفات احمدشاه مسعود و دهم محرم الحرام روز عاشورا دارند.

همچنان وی، از تامین امنیت ۵۹ نشست کارزارهای انتخاباتی نامزدان رياست جمهورى خبر داده، افزود: «نیروهای امنیتی آماده­گی کامل برای تامين امنيت برگزارى انتخابات ریاست جمهوری در مراحل مختلف را دارند.»

موصوف، با تاکید بر حفظ بی­طرفی نیروهای امنیتی در انتخابات ریاست جمهوری، گفت که نیروهای پولیس شب و روز در خدمت شهروندان قرار دارند و تلاش می­کنند که شرایط مناسب امنیتی را براى پروسه انتخابات اتخاذ نمایند.

از سوی دیگر، عبدالمعین معین رئیس پولیس مردمی وزارت امور داخله، همکاری مردم را در تامین امنیت، پروسه انتخابات مهم عنوان کرده، علاوه کرد: «در وضعیت کنونی که افغانستان در جنگ قرار دارد و به خاطر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه و رسیدن امنیت و ثبات، به همکاری مردم نیاز جدى است.»

همچنان وحیدالله تړون سرپرست ریاست امور انتخابات ولایت کابل، با تاکید بر شفافیت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: «اطمینان می­دهیم که انتخابات ریاست جمهوری، متفاوت­تر و شفاف­تر از انتخابات های گذشته خواهد بود.»

وی، عدم همکاری  برخى از ملا امامان و مدیران مکاتب را یک مشکل جدی خوانده گفت که برخی از ملا امامان و مدیران مکاتب، حاضر نیستند که مساجد و مکاتب را در اختیار کمیسیون مستقل انتخابات قرار بدهند.

موصوف، از وکلای گذر، خواستار همکاری در این خصوص گردید.

اما ببرک صافی رئیس وکلای گذر ناحیه نهم شهرکابل، با اشاره به عدم همکاری ملا امامان مساجد گفت که در گذشته دیده شده بود که کارمندان قشر ذکور و اناث، در داخل مساجد دست اندازی نموده وحرمت اين مکان مقدس را حفظ نمى کردند؛ به همین دلیل حاضر نیستند که همکاری کنند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر