زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها تن از جوانان جوزجانى به مناسبت دهم محرم خون اهدا کردند

ده ها تن از جوانان جوزجانى به مناسبت دهم محرم خون اهدا کردند

author avatar
10 Sep 2019 - 16:53
ده ها تن از جوانان جوزجانى به مناسبت دهم محرم خون اهدا کردند
author avatar
10 Sep 2019 - 16:53

شبرغان(پژواک، ١٩ سنبله ٩٨): ده ها تن از جوانان عزا دار عاشوراى حسينى در جوزجان، به مناسبت از گرامى داشت دهم محرم الحرام بيش از ٣٦ هزار سى سى خون به بانک خون اين ولايت اهدا کردند.

از روز دهم ماه محرم الحرام (عاشورا) همه ساله در مرکز و تمام ولايت های افغانستان بزرگذاشت به عمل می آيد و  مسلمانان از ايستادگى امام حسين (رض) در برابر حاکم ظالم ستايش ميکنند.

امام حسین نواسه پیامبر بزرگوار اسلام حضرت محمد (صلی الله عليه وسلم ) با ٧٢ تن از یارانش در همین روز (دهم محرم الحرام سال ٦١ هجری قمری) از سوی يزيد حاکم آن وقت، در دشت کربلا عراق، با بی رحمی تمام به شهادت رسيد.

عبدالمالک رستمی یک تن ازتنظیم کننده گان این برنامه به آژانس خبرى پژواک گفت :« ما نخواستیم تا با تن نیمه برهنه به جاده ها بریزیم و به عوض سینه زنی درمرکزشهر، این جا آمدیم به بانک خون و برای سربازان نیرو های امنیتی و سایرهموطنان ما که به خون نیازدارند خون اهدا کردیم .»

رستمی گفت که حداقل صد جوان طورداوطلبانه حاضرشده اند تا این جا برای بانک مرکزی شفاخانه ولایتی شهرشبرغان خود اهدا کنند.

موصوف علاوه کرد که تعداد جوانانی که به این امرمبادرت ورزیده اند بیشتراست ولی شفاخانه ولایتی بیشترازسی و شش هزارسی سی خون پذیرش ندارد.

وى مى افزايد برعلاوه :« خواستیم تا با این اقدام یک پیام انسانی و پر از محبت را نیز حالی کنیم و به مخالفین دولت بگوییم که دست ازخونریزی و جنگ بکشند و بگذارند تا دراین مُلک صلح تامین شود. »

میلاد یذدری یک تن ديگر از اين جوانان که خون اده مى کند گفت:« ما بخاطربرادران ما که مصروف پیشبرد امورنظامی هستند اینجا آمده ایم تا خون اهدا کنیم و با این کارمى خواهیم پیام محبت ارایه دهیم و از همه مردم مى خواهیم تا برای تعمیم این فرهنگ با ما یکجا شوند. »

وى از ساير جوانان چنين تقاضا کرد:« بیایید تا بین تمام انسان های سرزمین ما حس همدردی و همدیگر پذیری را تقویت کنیم و از مسایل که باعث ایجاد فاصله میان مردم میشود پرهیزنماییم . »

بانک خون شفاخانه ولایتی شهرشبرغان ظرفیت نگهداری حدود چهل هزارسی سی خون را داراست،  به همین دلیل تعدادی از جوانان که نسبت این معضل نتوانستند خون اهدا نمایند، گفتند که در روز هاى بعدى خون اهدا خواهند کرد

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر