زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

با گذشت دوسال هنوزهم کار سرک حلقوی گردیز آغاز نشده است

با گذشت دوسال هنوزهم کار سرک حلقوی گردیز آغاز نشده است

author avatar
12 Sep 2019 - 15:21
با گذشت دوسال هنوزهم کار سرک حلقوی گردیز آغاز نشده است
author avatar
12 Sep 2019 - 15:21

گردیز (پژواک، ۲۱ سنبله ۹۸): اعضای شورای ولایتی پکتیا و باشنده گان این ولایت میگویند که با گذشت حدود دو سال، هنوزهم کار سرک حلقوی گردیز آغاز نشده و در این مورد، وعده ها حقیقت نداشت.

به تاریخ ۲۶ عقرب سال ۱۳۹۶، والی پکتیا سروی سرک حلقوی این ولایت را افتتاح کرده و گفت که در مدت سه ماه بعد از تکمیل سروی، کار این پروژۀ بزرگ آغاز خواهد شد؛ اما تا اکنون آغاز نگرديده است.

در این مورد، ایوب غروال معاون شورای ولایتی پکتیا، به تاریخ ۲۱ سنبله به آژانس خبری پژواک گفت وعده های دروغین، نشانه های حکومتداری ضعیف است و به همین دلیل، میان حکومت و مردم بی باوری و فاصله ایجاد شده است.

غروال افزود: "وسعت شهری بسیار مهم است، ازدحامى که حالا در شهر است، سبب ناامنی نیز میشود، باید کار سرک حلقوی به وقت خود آغاز میشد و به وقت مشخص خود به پایان میرسید."

محمد رحمن قادری عضو دیگر شورای ولایتی، این سرک را برای گسترش شهری و اقتصادی و شهر گردیز مهم دانسته و تاکید کرد که مسئولین، باید در رابطه به آغاز نشدن پروژه های افتتاح شده، به مردم پاسخ ارایه نمایند.

قادری افزود: "دراین مورد نه تنها ریاست فوایدعامه، بلکه رهبری پکتیا نیز غافل محسوب میشود؛ چرا که این کار را تعقیب و از مرجع مربوطه نپرسیده است."

همچنان بلال معروف فعال جامعه مدنی گفت که ادارات مربوطه، باید قبل از افتتاح پروژه ها برای عملی شدن آن، بودجه را منظور و همه تدابیر را بگیرند و بعد از آن، بدون کدام وقفه کار عملی را آغاز نمایند.

معروف گفت: "ما شاهد آن بودیم، آنان وعده سپردند که در ظرف سه ماه سروی آن تکمیل میشود؛ اما حالا شاهديم که سروی سرکى که از منطقه تیره به رباط رفته است، تکمیل نشده و چند روز قبل، ریاست خواست که در تکمیل سروی، با آنان همکاری صورت بگیرد."

عبدالله احمدزی باشنده گردیز گفت که مردم از افتتاح سرک حلقوی خوش بودند، که بر زندگی مردم زیاد تأثیر مثبت خواهد گذاشت؛ اما آغاز نشدن کار آن، مردم را نا امید کرده است.

احمدزی گفت: "کارسرک حلقوی گردیز شروع نشده؛ از این رو ما انتقاد شدید داریم و از تمام ادارات مربوطه میخواهیم که بالای آن کار نمایند؛ ورنه ما مجبور خواهیم شد که به این خاطر به سرک ها برایيم."

شماری دیگر از باشنده گان این ولایت نیز اظهاراتى داشتند.

شمیم خان کتوازی والی پکتیا، در واکنش به این گفته ها به پژواک گفت که آن زمان، تنها سروی سرک صورت گرفته بود، که دو بخش آن تکمیل شده و کار یک بخش دیگر آن نیز از اثر مشکلات امنیتی باقی مانده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر