زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

ده ها مخالف مسلح در بدخشان با پروسۀ صلح یکجا شدند

ده ها مخالف مسلح در بدخشان با پروسۀ صلح یکجا شدند

author avatar
14 Sep 2019 - 16:58
ده ها مخالف مسلح در بدخشان با پروسۀ صلح یکجا شدند
author avatar
14 Sep 2019 - 16:58

شهر فیض آباد (پژواک،۲۳سنبله۹۸): مقام های محلی در بدخشان، از پیوستن ۶۵ مخالف مسلح به روند صلح در آن ولایت خبر می دهند.

محمد زکریا سودا والی بدخشان، در محفل پیوستن این افراد به پروسه صلح گفت که این تعداد از مخالفان مسلح دولت که در ولسوالی یمگان و شهر فیض آباد بدخشان مصروف فعالیت های تروریستی بودند، با سلاح های دست داشتۀ شان، امروز (شنبه) به پروسه صلح درآن ولایت یکجا شده اند.

وی خطاب به افرادی که با روند صلح دولت یکجا شدند گفت: "شما دیروز در کوه ها زندگی می نمودید و امروز در شهر؛ هر دو متعلق به شما بود و این خاک و وطن شما است و شما باید در قسمت تامين امنیت و تعيین سرنوشت تان، با حکومت مرکزی یکجا تلاش نماييد."

والی بدخشان از سايرافراد طالبان خواست که سلاح های شان را به زمین بگذارند؛ در غیر آن از سوی نیروهای امنیتی کشور، هدف قرار می گیرند.

او همچنان افزود شمارى از ولسوالی های ولايت بدخشان که از چهار سال به این سو در تصرف طالبان مسلح قرار داشت، به هدایت رئیس جمهور کشور، با راه اندازی عملیات دوباره به تصرف نیروهای امنیتی درآمده؛ اما وى از اين ولسوالى ها نام نبرد.

قاری برهان الدین سرگروپ ۴۰ نفری طالبان در ولسوالی یمگان، به پژواک گفت: "ما به خاطر فشار طالبان و از ترس جان خود، به این گروه یکجا شدیم."

وی افزود که از مدت یک ماه به این سو، با وکلای ولایت بدخشان در تماس بودند و خوشبختانه امروز با دولت یکجا شدند. از این به بعد، در آبادی افغانستان سهم فعال خواهند داشت.

موصوف از حکومت خواست که در قسمت تامین امنیت و تعیین سرنوشت آنها توجه کند.  

قابل ذکر است که در جریان مراسم امروز، ۶۵ میل سلاح مختلف النوع از جمله پیکاى روسی، راکت و کلاشنکوف، از سوى اين افراد به ریاست امنیت ملی تسلیم داده شد.

اما طالبان مسلح، تاکنون در اين مورد چيزى نگفته اند.

گفتنی است که طی هفتۀ گذشته، به تعداد ۱۷۰ نفر طالب مسلح به نیروهای امنیتی در بدخشان نیز تسلیم شده اند.

همچنان بايد گفت که وزارت امور داخله، روز گذشته گفته بود که يك سرگروه طالب به نام قارى قمرالدين با ٤١ تن از افراد تحت امرش که در ولسوالى كران و منجان ولايت بدخشان فعاليت هاى ضد دولتى را انجام ميدادند، در ولايت تخار خود را تسليم نيروهاى امنيتى نمودند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر