زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“به ٦٠ هزار ناظر انتخابات اعتبارنامه توزيع شده است”

“به ٦٠ هزار ناظر انتخابات اعتبارنامه توزيع شده است”

author avatar
15 Sep 2019 - 16:38
“به ٦٠ هزار ناظر انتخابات اعتبارنامه توزيع شده است”
author avatar
15 Sep 2019 - 16:38

کابل(پژواک، ۲۴ سنبله ۹۸): مقام ها، از توزيع اعتبارنامه به ٦٠ هزار ناظر انتخابات، انتقال موادانتخاباتی به مراکز ولایات و آغاز انتقال آن به ولسوالى ها خبر داده مى گويند که آمادگى ها براى تامين امنيت انتخابات نيز اتخاذ شده است.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری، در ششم ميزان سال روان برگزار شود.

عبدالعزیز ابراهیمی سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات که امروز در یک نشست خبرى مشترک با سخنگویان وزارت های دفاع ملی، وزارت امور داخله و ارگان های محلى در کابل صحبت می کرد، گفت که انتقال مواد حساس و غیر حساس، مطابق پلان این کمیسیون در همکاری با نیروهای امنیتی و دفاعی به مراکز ولایات تکمیل شده و روند انتقال آن به ولسوالی ها آغاز شده است.

وی افزود که انتقال مواد ياد شده، از راه هاى زمینی و هوایی صورت گرفته و آسیبى به آن نرسیده است.

او گفت: "این کمیسیون  آمادگی عام و تام خود را به خاطر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه در ششم میزان دارد و سعی و تلاش ما اين است تا از آرای خیالی و هوایی در روز انتخابات جلوگیری کنیم."

وى افزود که روند توزیع اعتبارنامه برای ناظرين انتخابات جریان دارد و تا به حال ۸۷ نهاد ملی و بین المللی که شامل ۶۰ هزار ناظر می شود، اعتبارنامه اخذ کرده اند.

ابراهيمى از رسانه ها، احزاب سیاسی، نهادهای ناظر بر انتخابات و سایر نهادها خواست تا برای شفافیت بيشتر در روز انتخابات، اعتبارنامه اخذ کنند.

او همچنان گفت که برای برگزاری انتخابات ششم میزان، این کمیسیون به ۲۰۰ هزار کارمند ضرورت دارد و تا به حال به بيش از یکصد هزار تن، برنامه های آموزشی برگزار شده است.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت امور داخله نیز گفت: "ما در یک پروسه مهم ملی و تاریخی قرار داریم و تمامی نیروهای امنیتی ما آماده تامین امنیت انتخابات می باشند."

او گفت که پلان تامین امنیت برای انتخابات درسه مرحله، قبل از انتخابات، روز انتخابات و پس از انتخابات را در بر می گیرد و در حال حاضر ۷۲ هزار تن از نیروهای امنیتی و دفاعی در بخش هاى کشف و استخبارات توظیف شده و تا چند روز دیگر ۳۰ هزار تن از نیروهای امنیتی و دفاعی در حالت آماده باش قرار می گیرند.

او افزود که نیروهای امنیتی و دفاعى، تمامى مواد انتخاباتى را تا پنجم میزان سال روان به ولسوالی ها نیز انتقال می دهند.

روح الله احمدزی سخنگوی وزارت دفاع ملی همچنان گفت: "همه نیروهای امنیتی و دفاعی در مرکز و ولایات در حال تحرک قرار دارند و آماده تامين امنيت هستند، هدف ما این است که انتخابات به گونه شفاف برگزار شود."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر