زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

مشرانوجرگه خواستار اقدامات جدى براى تامين امنيت انتخابات شد

مشرانوجرگه خواستار اقدامات جدى براى تامين امنيت انتخابات شد

author avatar
15 Sep 2019 - 16:08
مشرانوجرگه خواستار اقدامات جدى براى تامين امنيت انتخابات شد
author avatar
15 Sep 2019 - 16:08

کابل (پژواک،۲۴سنبله ۹۸): برخى اعضای مشرانوجرگه، شرايط کنونى کشور را مساعد براى انتخابات نمى دانند و مى گويند که برخى شاهراه ها مسدود است و حکومت بايد براى برگزارى انتخابات، امنيت را تامين کند.

قرار است انتخابات ریاست جمهوری، در ششم میزان سال روان برگزار شود.

مولوی عبدالله قرلق منشی مشرانو جرگه که در نشست امروز این جرگه صحبت مى کرد، نبود امنیت  را از چالش های عمده فرا راه برگزاری انتخابات خواند.

وی افزود: «باید اول برای یک پروسه بسترسازی شود و بعد یک روند عملی شود، در حال حاضر شرایط برای برگزاری انتخابات سراسری فراهم نیست، مسیر تخار الی کندز، بلخ الی جوزجان، جوزجان الی فاریاب، بلخ الی سرپل و برخی شاهراه های دیگر مسدود است.»

موصوف خواهان زمینه سازی برای یک انتخابات شفاف و سرتاسری شد و گفت: «اگر زمینه مساعد نشود، مردم در انتخابات شرکت نخواهند کرد، هیچ کس آماده نیست به خاطر یک نامزد انتخابات خود را قربانی کند.»

انار کلی هنریار نماینده مردم در مشرانو جرگه نیز گفت که تا هنوز مواد حساس انتخابات به برخى ولايت ها نرسيده است که بايد در مورد اقدام شود. 

اما کمیسیون مستقل انتخابات می گوید که مطابق تقويم، انتقال مواد حساس انتخاباتی از کابل به مراکز ۳۳ ولایت، روز گذشته تکمیل شده و روند انتقال آن به مراکز ولسوالی ها و قریه ها نيز آغاز شده است.

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز خواهان تامین امنیت به خصوص شاهراه ها شدند و گفتند که امنیت برای انتخابات و هر پروسه ملى، مهم و حیاتی است.

محمد علم ایزدیار نایب اول مشرانو جرگه که ریاست نشست امروز این جرگه را برعهده داشت، از حکومت خواست تا زمینه امنیت سراسری را فراهم سازد و راه های مواصلاتی مسدود شده را باز کند تا مردم در فضای امن به پای صندوق های رای بروند .

او گفت که شرکت مردم در انتخابات سبب شفافیت در اين پروسه می شود و باید زمینه اشتراک گسترده مردم فراهم شود.

وی همچنان گفت که برای برگزاری انتخابات زمان اندک باقی مانده و باید برنامه هايی روی دست گرفته شود که مواد حساس انتخاباتی، به وقت معین آن به مراکز راهی دهی انتقال شود.

ایزدیار گفت: «پروسه انتخابات به یک روند بی باوری مبدل شده است و باید همه برای مشارکت گسترده مردم کار بکنند و مسئولان بی طرفی شانرا حفظ کنند تا این پروسه مشروعیت داشته باشد.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر