زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“۱۶ طالب به شمول چهار فرمانده و یک مشاور پاکستانی در حمله هوایی کشته شدند”

“۱۶ طالب به شمول چهار فرمانده و یک مشاور پاکستانی در حمله هوایی کشته شدند”

author avatar
15 Sep 2019 - 20:31
“۱۶ طالب به شمول چهار فرمانده و یک مشاور پاکستانی در حمله هوایی کشته شدند”
author avatar
15 Sep 2019 - 20:31

ميمنه (پژواک ٢٤ سنبله ٩٨): منابع امنیتی در شمال افغانستان می گویند که در دو حمله هوایی در دو منطقه ولسوالی گرزیوان ولایت فاریاب، ۱۶ طالب به شمول چهار فرمانده و یک مشاور پاکستانی خبر می دهند.

جگرن محمد حنیف رضایی شام‌امروز به آژانس خبرى پژواک گفت که در نتیجه عملیات نیروهای دفاعی کشور با محوریت کوماندوها در قریه دونگ قلعه ولسوالی گرزیوان که دیشب صورت گرفت، ۷ تن از طالبان به شمول سه سرگروپ محلی این گروه بنام های حقیار، داملا حمیدالله و ملاعمری کشته شده و ۱۲ تن دیگر زخمی گردیدند.

وى افزود که ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه ظهر دیروز یک حمله هوایی دیگر از سوی قوای هوایی کشور، در منطقه درِه شاخ ولسوالی گرزیوان بر یک مرکز تربیوی مخالفين انجام‌شد در نتیجه آن یک مربی پاکستانی بنام مُستعار حنظله و یک مربی هلمندی این گروه، بنام ملا امان الله همراه با ۷ تن از افراد تحت تعلیم شان کشته شدند.

او علاوه کرده که در هر دو حمله هوایی افزون بر وارد شدن تلفات مرگبار ۱۲ طالب دیگر به شمول دو فرد کلیدی آنها بنام های قاری سُنَّتُ الله وملا رحمت نیز شدیداً زخمی شدند.

سخنگوی قول اردوی شاهین می گوید که نیروهای خاص افغان در دونگ قلعه گرزیوان داخل شدند در جستجوی طالبان هستند.

وى افزود که در هر دو عملیاتی که در گرزیوان صورت گرفت، چندین موقعیت و سنگرهای مخالفین تخریب و مقادیری تجهیزات نظامی و مهمات نیز بدست نیروهای امنیتی قرار گرفته است.

ملا فیض الله رحمانی ولسوال گرزیوان در تماس به پژواک گفت که در عملیات دیشب دونگ قلعه تلفات سنگین به طالبان وارد شده، جنگ جریان دارد، به فرصت مناسب جزئیات دقیق و ارقام تلفات طرفین را خواهد گفت.

یک مسوول ارشد طالبان به پژواک تائید کرد که نیروهای خارجی با کوماندوها ساعت ۹:۴۰ دیشب در دونگ قلعه چاپه زدند، دو طالب کشته و سه تن دیگر زخمی شده اند و یک دکاندار به شلیک خارجی کشته شده است.

وی گفت که آنها منطقه را ماینگذاری کرده بودند، چندین انفجار صورت گرفت، تلفات زیاد افراد دولتی و حامیان خارجی شان نیز وارد شده است.

به دلیل قطع شبکه های مخابراتی نتوانستیم جزئیات بیشتر در مورد وارد شدن خسارت به افراد ملکی و نیز تلفات طالبان در منطقه دره شاخ گرزیوان به دست بیاوریم.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر