زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

عبدالله: طالبان مسئول قطع برق در۱۱ولایت مى باشند

عبدالله: طالبان مسئول قطع برق در۱۱ولایت مى باشند

author avatar
16 Sep 2019 - 15:41
عبدالله: طالبان مسئول قطع برق در۱۱ولایت مى باشند
author avatar
16 Sep 2019 - 15:41

کابل (پژواک، ٢٥سنبله ٩٨): رئيس اجرايى حکومت، در آخرین نشست نوبتی شورای وزیران، طالبان را مسئول قطع برق در يازده ولايت خواند و گفت که چنين عملکرد، هيچ کمکى به ارادۀ طالبان براى صلح نمى کند.

عبدالله عبدالله رئيس اجرايى حکومت که امروز درآخرين نشست شورای وزیران پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری  صحبت مى کرد، گفت که متأسفانه طالبان پایه‌های برق را انفجار داده‌اند.

به گفتۀ اين مقام بلند پايه حکومت افغانستان، این اقدام طالبان هیچ کمکی به ارادۀ طالبان برای صلح نمی‌کند وهیچ مشکل این گروه را حل نخواهد کرد.

وى درادامۀ صحبت هايش افزود: "متأسفانه در نتيجه تخريب پایه‌های برق، یازده ولایت متأثر شده‌است و این اقدام طالبان، هیچ کمکی به فکر شان که آنها نیت و ارادۀ قوی برای رفتن به‌طرف صلح دارند، نشان نمی‌دهد."

 اين درحاليست که روز گذشته، شرکت برشنا اعلام کرد که در نتیجۀ درگیری‌ها در بخش‌های ولایت بغلان، لين های برق وارداتی تاجکستان و ازبکستان به افغانستان،  قطع گرديده است .

با اينحال شرکت برشنا، امروز با انتشار خبرنامه اى گفته است که افراد تخنيکى اين اداره به ولايت بغلان رسيده اند؛ اما به دليل مشکلات امنيتى، تاکنون نتوانسته اند کار ترميم پايه هاى منهدم شدۀ برق در بغلان را اغاز کنند.

عبدالله در بخشى ازصحبت هايش از مسئولان وزارت‌خانه‌ها و ادارات دولتی خواست که در جریان پروسه انتخابات، با بی‌طرفی کامل به مردم خدمات ارائه کنند و از عمل‌کرد‌هایی که شکل و رنگ کمپین‌های انتخاباتی به خود بگیرد، خودداری ورزند.

وى بر بی‌طرفی‌ نهادهای امنیتی و دفاعی کشور در انتخابات ریاست جمهوری نیز تأکید کرد و از مسئولان امنیتی خواست تا بی‌طرفی نهادهای دولتی را حفظ کنند.

آخرین نشست شورای وزیران، در حالی برگزار شد که ۱۱ روز تا برگزای انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر