زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

حملۀ انتحاری در پروان ٢٦ کشته و ۴۲ زخمی بر جا گذاشته است

حملۀ انتحاری در پروان ٢٦ کشته و ۴۲ زخمی بر جا گذاشته است

author avatar
17 Sep 2019 - 12:16
حملۀ انتحاری در پروان ٢٦ کشته و ۴۲ زخمی بر جا گذاشته است
author avatar
17 Sep 2019 - 12:16

 

 تعقيب سوم- چاريکار(پژواک، ٢٦ سنبله ٩٨): حملۀ انتحاری در نزدیکی گردهمایی مبارزات انتخاباتی تیم دولت ساز در پروان، که مسئولیت آن را طالبان بر دوش گرفته است، ٢٦ کشته و ۴۲ زخمی بر جا گذاشته است.

شاهدان عینی می گویند که این انفجار، حوالى ساعت ١١:٤٠ قبل از ظهر امروز، در نزديکى نظام قراول مرکز تعليمى در مرکز ولايت پروان، زمانى از سوی موترسایکل سوار رخ داد که در اين مرکز، نشست مبارزات انتخاباتى تيم دولت ساز به رهبرى محمد اشرف غنى جريان داشت.

نصرت رحیمی سخنگوی وزارت داخله می گوید که در این حمله ٢٢ فرد ملکی و چهار تن از نظامیان کشته شده و ۴۲ فرد ملکی زخمی شده اند.

به گفته او در جمع کشته شده گان و زخمیان اطفال و خانم ها نیز شامل می باشند.

حاجى سيد حبيب باشنده چاريکار مرکز ولايت پروان و يک تن از شاهدان عينى گفت حمله زمانى از سوی یک موترسایکل سوار در قراول مرکز تعليمى يادشده در منطقۀ جنگل باغ رخ داد که گروهى از مردم، در حال وارد شدن به گردهمايى بودند.

مسئولیت این حمله را تا  طالبان بر عهده گرفت.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در صفحه تویتر خود نوشته است که این حمله از سوی یک تن از افراد آنها بر محافظین ریاست جمهوری و نیروهای امنیت ملی و قطعه خاص در حالی انجام شد که در این محل، گردهمایی انتخاباتی جریان داشت.   او می گوید که در این حمله ۲۸ تن از این نیروها کشته شده و ده ها تن دیگر زخمی شده اند.

مجاهد یک بار به مردم هشدار داده است که در گردهمایی های انتخاباتی شرکت نکنند؛ زیرا به گفته او این چنین گردهمایی ها شامل اهداف نظامی طالبان می باشد.

ازسوى هم ارگ رياست جمهورى با انتشارخبرنامه حملات درچاريکاروشهرکابل را تقبيح کرده است .

درخبرنامه ارگ که کاپى آن به اژانس خبرى پژواک رسيده ، گفته شده است که طالبان به سلسله‌ی جنایات ضد بشری شان، در دو حمله‌ی جداگانه تروریستی، نخست؛ در نزدیکی مرکز تربیوی حوزه اول پولیس درشهرچاریکار، مرکز ولایت پروان و دومی در درب ورودی پیژنتون وزارت دفاع ملی، واقع در ناحیه نهم شهر کابل، ده‌هاتن از هموطنان را به قتل رسانيده وشمارى را هم زخمی کردند.

رئیس جمهور غنی، ضمن محکوم کردن شدید این حمله‌ها گفته است: (مردم افغانستان بخصوص مردم شجاع ولایت پروان، همواره در دفاع از آزادی، ارزش‌های مردم سالاری و نظام جمهوری ما، دلیرانه ایستادگی کرده اند و هرگز برای دشمن اجازه نخواهند داد تا به اهداف شوم شان برسند.)

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر