زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

دو مقام ریاست معارف پروان بنا بر تخلف انتخاباتی جریمۀ نقدی شدند

دو مقام ریاست معارف پروان بنا بر تخلف انتخاباتی جریمۀ نقدی شدند

author avatar
17 Sep 2019 - 17:33
دو مقام ریاست معارف پروان بنا بر تخلف انتخاباتی جریمۀ نقدی شدند
author avatar
17 Sep 2019 - 17:33

چاریکار(پژواک، ۲۵ سنبله ۹۸): رئیس معارف پروان و آمر معارف شهر چاریکار مرکز این ولایت، به دلیل مسدود کردن درب یک مرکز ثبت نام تقویتی رای دهنده گان، هرکدام به پانزده هزار افغانی جريمه محکوم گردیدند.

روند ثبت نام رای دهنده گان انتخابات ششم میزان ریاست جمهوری، پایان یافته و اکنون مبارزات انتخاباتی نامزدان جریان دارد.

وحیدالله وحیدی آمر دارالانشای دفتر ولایتی کمیسیون شکایت های انتخاباتی پروان گفت که این کمیسیون، عبدالظهور حکیم رئیس معارف پروان و سید حکیم هاشمی آمر معارف شهر چاریکار را به دلیل مسدود کردن درب یکی از مرکزهای ثبت نام تقویتی رای دهنده گان در مرکز این ولایت، محکوم به جریمۀ نقدی کرده است.

او افزود که این تصمیم پس از بررسی های دفتر ولایتی کمیسیون شکایات انتخاباتی و تصمیم دفتر مرکزی این نهاد، در روشنایی مواد قانون اتخاذ شده است.

منبع تاکید کرد که برای آخرين بار، نامه رسمی را به آدرس این دو مقامِ ریاست معارف پروان می فرستند و در صورت سرباز زدن از آن و عدم پرداخت جریمه به حساب دولت، آنان به نهادهای عدلی و قضایی معرفی خواهند شد.

در همین حال، عبدالظهور حکیم رئیس معارف پروان، این حکم کمیسیون شکایات انتخابات را نا عادلانه دانسته گفت که دراین راستا انتظار دستور وزارت معارف را دارد.

این درحالی است که چندی پیش، شاه حسين مرتضوى و مولوى رحيم الله عزيزى در کنار اينکه هرکدام  ١٥هزار افغانی جريمه نقدى شده اند، از حق راى دهى در انتخابات رياست جمهورى ششم ميزان سال جاری نيز محروم گرديدند.

همچنان صلاح الدين ربانى سرپرست وزارت امور خارجه، حميدالله فاروقى رييس پوهنتون کابل و محمد کريم خليلى رييس حزب وحدت اسلامى افغانستان، به دليل اشتراک در کمپاين هاى انتخاباتى نامزدان مورد علاقه شان، هر کدام به ده  هزار افغانى محکوم به جريمه نقدى شده اند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر