زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

یک مرد در فارياب خشوى خود را کشت و خُسرش را مجروح  کرد

یک مرد در فارياب خشوى خود را کشت و خُسرش را مجروح کرد

author avatar
17 Sep 2019 - 17:16
یک مرد در فارياب خشوى خود را کشت و خُسرش را مجروح  کرد
author avatar
17 Sep 2019 - 17:16

ميمنه (پژواک، ٢٦ سنبله ٩٨): منابع محلی در فاریاب می گویند که یک مرد، پس از پنج سال که نتوانست باقی مانده قلین (مهر) خانمش را بپردازد، خشویش را با ضرب گلوله کشت و خسرش را زخمى نموده و از ساحه فرار کرد.

میرویس سید زوی ولسوال پشتونکوت، به آژانس خبرى پژواک گفت که اين رويداد، امروز(٢٦ سنبله ) در منطقه جیجی در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب غرب شهر میمنه ساحه تحت حاکمیت طالبان رخ داده است.

سید زوی افزود که اين مرد، محمد امین نام دارد و صاحب دو فرزند مى باشد.

به گفتۀ او در مناطق دوردست اين ولايت، يک رسم وجود دارد که تازمانى که داماد قلين يا مهر را به خانوادۀ خانمش نپردازد، خانم خود را به خانه خود برده نمى تواند.

به گفتۀ او، اين مرد چند سال قبل عروسى کرده بود و بايد شش لک افغانى مهر براى خانواده دختر مى داد، که نسبت مشکلات اقتصادى نتوانست تمام اين پول را به خانواده دختر بدهد.

موصوف گفت که در اين مدت از جمله شش لک افغانى، چهار لک افغانى را به خانوادۀ دختر داده بود؛ اما نسبت مشکلات اقتصادى، قادر نشد که متباقى دولک افغانى را بپردازد.

وى گفت که اخيرا محمد امين آمده و از خانواده خانمش خواست که بگذارد تا خانم خود را به خانه اش ببرد؛ اما پدرخانمش ممانعت نموده بود.

به گفته منبع، ممانعت پدر خانم اين مرد، سبب شد که بالاى خانواده خانمش مرمى شليک کند که در نتيجه مادر خانمش کشته شده و خسرش شديدا زخم برداشته و خودش از ساحه فرار کرده است.

محمد اسماعیل ارباب منطقه جیجی ولسوالی پشتونکوت گفت که عروسی محمد امین، ۵ سال قبل در بدل ۶۰۰ هزار افغانی قلین صورت گرفته بود؛ اما به نسبت فقر اقتصادى نتوانسته بود پول يادشده را به خسرش بپردازد.

وى افزود خسرش همواره تاکيد مى کرد که تا زمانى که تمام اين پول را نپردازد، حق ندارد که خانم و اولاد هاى خود را با خود ببرد.

موصوف نيز گفت که ممانعت خسر، سبب شده است که اين مرد دست به خشونت زده خشو را بکشد و خسر را زخمى نمايد.

به گفته منابع، وضعيت صحى خسر اين شخص وخيم است.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر