زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

موگرینی: گفتگوهای مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان یگانه راه برقراری صلح می باشد

موگرینی: گفتگوهای مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان یگانه راه برقراری صلح می باشد

author avatar
18 Sep 2019 - 20:22
موگرینی: گفتگوهای مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان یگانه راه برقراری صلح می باشد
author avatar
18 Sep 2019 - 20:22

کابل (پژواک ٢٧ سنبله ٩٨): مسئول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا ضمن تاکيد بر اهمیت صلح همه شمول به رهبری و مالکیت دولت و مردم افغانستان، ميگويد که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ضرورت مبرم نسبت به هر زمان دیگر پنداشته می شود.

در خبرنامه اى که از سوى ارگ به آژانس خبرى پژواک مواصلت ورزيده، آمده است که محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان امروز با خانم فدریکا موگرینی مسئول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا صحبت تیلفونی کرد.

منبع افزوده است، در این مکالمه تیلفونی هر دو جانب در مورد انتخابات ریاست جمهوری، پروسه صلح و حمایت های اتحادیه اروپا از افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

خانم موگرینی ضمن ابراز تسلیت بخاطر رویدادهای تروریستی دیروز در کابل و پروان، گفت که به حمایت های خویش از مردم افغانستان ادامه میدهیم.

وی بر اهمیت صلح همه شمول به رهبری و مالکیت دولت و مردم افغانستان که راه را برای صلح و رفاه پایدار فراهم کند، تاکید ورزید.

مسئول روابط خارجی و نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا با توجه به عقب‌گرد در مذاکرات صلح میان ایالات متحدۀ امریکا و طالبان، گفت که برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ضرورت مبرم نسبت به هر زمان دیگر پنداشته می شود.

وی ابراز آرزومندی کرد که انتخابات ششم میزان در فضای آرام و به گونه شفاف و عادلانه برگزار گردد.

نمایندۀ خاص اتحادیۀ اروپا تصریح کرد که گفتگوهای مستقیم صلح میان حکومت افغانستان و طالبان یگانه راه پیشرفت برای برقراری صلح پایدار می باشد و آتش بس برای پیشبرد مذاکرات صلح، خواست مردم افغانستان است و اتحادیه اروپا از آن حمایت می کند.

در این مکالمه تیلفونی، رئیس جمهور غنی گفت: "اولویت ما صلح است و حکومت افغانستان برای تامین صلح پایدار کار می کند و برگزاری انتخابات شفاف و همه شمول برای ما اهمیت ویژه دارد."

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر