زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

نبود اجندای نشست های ولسی جرگّه و غیرحاضری وکلا مورد انتقاد قرار گرفت

نبود اجندای نشست های ولسی جرگّه و غیرحاضری وکلا مورد انتقاد قرار گرفت

author avatar
18 Sep 2019 - 16:08
نبود اجندای نشست های ولسی جرگّه و غیرحاضری وکلا مورد انتقاد قرار گرفت
author avatar
18 Sep 2019 - 16:08

کابل (پژواک، ۲۷ سنبله ٩٨): در نشست امروز ولسی جرگه که هشتاد درصد وکلا در آن حضور نداشتند؛ نبود اجندای نشست های این جرگّه و غیرحاضری وکلا، مورد انتقاد قرار گرفت.

رمضان بشردوست نماینده مردم کابل در ولسی جرگه, درنشست امروز این جرگه ضمن انتقاد بر هیئت اداری جرگه گفت که این مجلس شورای ملی، در شش ماه اخیر نصاب نداشته و نباید وکلايى که خود تصویب کننده قانون هستند و بر آن عمل نمی کنند، بر دیگران انتقاد داشته باشند.

او افزود که اکثریت وکلا در نشست های کمیسیون ها و جلسات عمومی جرگه، حضور ندارند و این کار سبب شده است که این جرگه، جایگاه خود را از دست دهد.

به گفته موصوف، به جز دفتر نایب منشی، دفاتر اعضای دیگر هیئت اداری، به روی مراجعین بسته است و همه در فکر کارهای شخصی شان می باشند.

وی از هیئت اداری خواست تا تدابیر انضباطی را بر آن عده از اعضای جرگه عملی کند که غیرحاضری دارند و پابند به اصول نیستند.

اما این اظهارات بشردوست، با خشم احمد شاه رمضان نایب دوم این جرگه رو به رو شد.

وى در پاسخ به بشردوست گفت: «دیگر نام من را نگیری، من از او وکلا نیستم که صدای خود را بلند نکنم، اگر خیستم باز برایت نشان می دهم.»

اما عبیدالله کلیمزی وردک نماینده مردم کابل، ضمن تایید گفته های بشردوست، مدعی شد که هیئت اداری در مدیریت ناکام بوده است و نباید اعضای جرگه را مجبور سازند که مانع کار هیئت اداری شوند.

وی بدون ارایه جزییات خطاب به معاون دوم جرگه گفت: «هر آنچه به بشردوست گفتی شنيدیم، هر چه گفتی خلاف قانون و اصول بود، تو حق نداری که یک عضو جرگه را دشنام ناموسی بدهی.»

شماری از اعضای دیگر این جرگه نیز بر هیئت اداری انتقاد کردند و گفتند که با توجه به وضعیت حساس کشور، نباید اجندای نشست امروز جرگه را بحث آزاد تشکیل می داد.

اما امیرخان یار نایب اول ولسی جرگه که ریاست نشست امروز این جرگه را برعهده داشت گفت: «مشکلات را می پذیریم؛ اما تمام مشکلات به هیئت اداری بر نمی گردد؛ چون وقتی در کمیسیون ها کار نشود، ما چگونه می توانیم به غیر از بحث آزاد، دیگر موضوعات را شامل اجندا بسازیم.»

او افزود که در حال حاضر، بیش از ۱۲۰ سند تقنینی و اسناد برخی نامزد وزراء به جرگه رسیده است؛ اما کمیسیون ها به دلیل نداشتن نصاب، نتوانسته اند اسناد تقنینی را بررسی و شامل اجندا سازند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر