زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

امريکا خواهان انتخابات شفاف و با اعتبار در افغانستان شد

امريکا خواهان انتخابات شفاف و با اعتبار در افغانستان شد

author avatar
19 Sep 2019 - 11:24
امريکا خواهان انتخابات شفاف و با اعتبار در افغانستان شد
author avatar
19 Sep 2019 - 11:24

کابل (پژواک، ٢٨ سنبله ٩٨): وزارت خارجۀ امريکا خواهان برگزارى انتخابات شفاف، با اعتبار و آزاد در افغانستان شده است.

وزارت خارجه ايالات متحده امريکا، در اعلاميه اى که شب گذشته منتشر شده، گفته است که راى دهنده گان افغان كه زندگى خود را به خطر انداخته اند؛ تا در انتخابات شركت نمايند، مستحق دانستن نتيجه دقيق هستند كه انعكاس دهندۀ انتخاب راى  دهندگان باشد.

منبع افزوده است که قواى ائتلاف و تمويل كنندگان كه قربانى ميدهند تا براى افغانها توانايى انتخاب رهبرى شان را بدهند، همچنان مستحق حصول اعتماد شان مى باشند.

وزارت خارجه امريکا گفته است: "ما توقع داريم که نهاد هاى افغان، تمام اقدامات لازمه براى برگزارى انتخابات شفاف و با اعتبار را روى دست گيرند. ما تمام نامزدان را به روش رفتارى كه تعهد و امضا نموده اند حسابده ميداريم."

 در ادامه اين اعلاميه، امريکا بالاى تمام طرف ها به شمول طالبان صدا کرده است تا رفتن افغانها بدون ترس از ارعاب، خشونت و حمله به مراكز راى  دهى در روز انتخابات را تضمين كنند.
منبع  همچنان افزوده است: "ما اخطار طالبان مبنى  بر حمله عليه كارمندان انتخابات و راى  دهندگان را تقبيح مى كنيم. هر عمل ارعاب، مجبور كردن و خريدارى راى،  حمله بالاى دموكراسى است."

امريکا همچنان درين اعلاميه، حمايت خود از قواى امنيتى افغانستان كه روز و شب براى صلح و ثبات قربانى ميدهند را اعلام کرده است.

جان باس سفير امريکا در کابل نيز خواستار  بر گزارى انتخابات شفاف، با اعتبار آزاد وهمه شمول شده است.

موصوف در صفحه تويتر اش نوشته است که همه کانديدان انتخابات رياست جمهورى، ان طرز العمل را مراعت کنند که با کميسيون موافقه کرده اند.

قرار است که انتخابات رياست جمهورى، بتاريخ ٦ ميزان سال جارى برگزار شود، وزارت امور داخله گفته است که براى ٤٩٤٢ مراکز راى دهى، برنامه امنيتى را روى دست گرفته اند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر