زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۱۵ توافقنامۀ همکاری در زمینۀ معلولیت به امضا رسيد

۱۵ توافقنامۀ همکاری در زمینۀ معلولیت به امضا رسيد

author avatar
19 Sep 2019 - 13:44
۱۵ توافقنامۀ همکاری در زمینۀ معلولیت به امضا رسيد
author avatar
19 Sep 2019 - 13:44

کابل (پژواک، ٢٨ سنبله ٩٨): وزارت دولت در امور شهدا و معلولین، ۱۵ توافقنامۀ همکاری را با مسئولان موسسات همکار ملی و بین المللی فعال در زمینۀ معلولیت، امضا کرد.

لعل الدین آریوبی وزیر دولت در امور شهدا و معلولین، امروز هنگام امضای این توافقنامه ها در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت گفت که این موسسات، در بخش های بازتوانی فزیکی، آموزش، تقویت اقتصادی، ادغام مجدد در جامعه، مشارکت سیاسی، ساخت اعضای بدن مصنوعی، ورزش، روان درمانی و مشوره دهی اجتماعی و فرهنگی برای افراد دارای معلولیت، فعالیت می کنند.

وی افزود که فعالیت های این موسسات، تقریباً تمام ولایت ها را تحت پوشش قرار داده و به افراد دارای معلولیت، به هدف خودبسندگی و خوداتکایی، خدمات عرضه می نمايند.

به گفتۀ آریوبی، هدف امضای این توافقنامه ها با موسسات فعال در بخش معلولیت این است تا از هماهنگی لازم برای همکاری های دوجانبه، ایجاد پلان کاری مشترک، کیفیت خدمات و تشخیص نیازمندی های اساسی افراد دارای معلولیت، اطمینان حاصل شود.

 وزیر دولت در امور شهدا و معلولین گفت که امضای این موافقتنامه ها، همچنان زمینه را برای اين وزارت فراهم خواهد کرد تا عرضۀ خدمات به افراد دارای معلولیت را در سراسر کشور به گونه درست مدیریت کند.

 قابل ذکر است که یکی از این توافقنامه ها امروز با مسئولان عزیزی بانک امضا شد و براساس آن، وارثین شهدا و افراد دارای معلولیت که کارت بانکی داشته باشند، می توانند حقوق سالانۀ شان را به سادگی از شعبات این بانک در مرکز و ولایات دریافت کنند.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر