زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

اشتراک کننده گان سالیاد برهان الدین ربانی بر ختم جنگ در کشور تاکید کردند

اشتراک کننده گان سالیاد برهان الدین ربانی بر ختم جنگ در کشور تاکید کردند

author avatar
20 Sep 2019 - 16:51
اشتراک کننده گان سالیاد برهان الدین ربانی بر ختم جنگ در کشور تاکید کردند
author avatar
20 Sep 2019 - 16:51

کابل(پژواک،۲۹ سنبله ۹۸): سخنرانان مراسم هشتمین سالیاد ترور برهان الدین ربانی رییس جمهور پیشین و رییس سابق شورای عالی صلح، بر تامین صلح و ختم جنگ در کشور تاکید کردند.

در اين مراسم که در خيمه لويه جرگه در کابل برگزارشده بود، صدها تن به شمول شخصيت هاى جهادى و سياسى، مقام های دولتى، نمايندگان احزاب سياسى شرکت نموده بودند.

برهان الدین ربانی رهبر پیشین جمعیت اسلامی، هشت سال قبل در یک حمله انتحاری در منزل اش در کابل از سوی یک تن از اعضای گروه طالبان که خود را پیام رسان صلح معرفی می کرد، کشته شد.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی در مراسم سالیاد ربانی گفت، با توجه به این که تا یک هفته‌ دیگر انتخابات ریاست ‌جمهوری برگزار خواهد شد، اما با آن‌ هم بحث انتخابات جدا است و روند صلح برای مردم افغانستان یک اولویت است.

عبدالله بدون این که از کسی نام ببرد گفت:«هر کسی که در برابر منافع ملی کشور قدعلم کرده و به ‌خاطر چوکی ایستادگی می ‌کنند، صلاحیت رهبری مردم افغانستان که در راه مبارزه با تروریزم قربانی داده‌ اند، را ندارد.»

وی در ادامه افزود:«کسی که در برابر صلح باعزت و قابل قبول و پایدار برای مردم افغانستان «صدای دیوانگی» خود را بلند می ‌کند، صلاحیت رهبری این کشور را ندارد.»

به گفته‌ او، وارثان اصلی این سرزمین کسانی اند که تعلق‌ شان «به خدا و به این سرزمین معلوم بوده و زیر سوال قرار ندارند.»

صلاح ‌الدین ربانی، سرپرست وزارت امور خارجه و پسر برهان الدین ربانی در این مراسم گفت که اساسی ‌ترین کار برای به موفقیت رساندن روند صلح شکل‌ گیری اجماع ملی در داخل نظام و کشور است، اما تا کنون گام ‌های موثری در این راستا از سوی نظام برداشته نشده است.

ربانی هرچند از کسی به طور مشخص نام نبرد، اما گفت که عده ‌ای در رهبری حکومت از قضیه‌ صلح برای کمپاین های انتخاباتی استفاده کرده و می‌ کنند.

او از جامعه جهانی خواست که با قضیه‌ صلح افغانستان به گونه‌ سطحی برخورد نکنند؛ در غیر آن پیامدش همان خواهد بود که پس از شکست کمونیزم در افغانستان رخ داد.

به گفته‌ او، پس از شکست کمونیزم در افغانستان جامعه‌ جهانی به هشدارهای دولت اسلامی افغانستان در قبال تروریزم «برخورد سطحی و ناسنجیده» کرد که باعث برهم خوردن ثبات و امنیت نظام بین‌المللی شد.

سرپرست وزارت خارجه، به رهبری کمیسیون ‌های انتخاباتی هشدار داده گفت:« در صورتی که جلو هر گونه تقلب در انتخابات ریاست‌ جمهوری ششم میزان گرفته نشود و با آن برخورد جدی نشود، مسوولیت هر فاجعه‌ به دوش آنان خواهد بود.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر