زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

معاون وزارت خارجۀ امریکا بر راه حل سیاسی قضیۀ افغانستان تاکید کرد

معاون وزارت خارجۀ امریکا بر راه حل سیاسی قضیۀ افغانستان تاکید کرد

author avatar
20 Sep 2019 - 14:33
معاون وزارت خارجۀ امریکا بر راه حل سیاسی قضیۀ افغانستان تاکید کرد
author avatar
20 Sep 2019 - 14:33

کابل(پژواک،۲۹ سنبله ۹۸): معاون وزارت خارجۀ امریکا در نشست کمیتۀ روابط خارجی مجلس نماینده گان آن کشور که زلمی خلیلزاد در مورد صلح افغانستان به آن معلومات داده، بر پایان جنگ افغانستان از طریق سیاسی تاکید کره است.

دونالد ترمپ رییس جمهور امریکا حدود ده روز پیش به دنبال حملۀ طالبان در مکروریان دوم در کابل که در نتیجۀ آن دوازده تن به شمول یک سرباز امریکایی کشته شدند، از لغو مذاکرات با طالبان خبر داد و سپس گفت که به باور او این روند کاملاً از بین رفته است.

رویترز گزارش داده است که بخش نخست نشست دیروز کمیته روابط خارجی ایالات متحده که در آن زلمی خلیلزاد نمایندۀ ویژۀ امریکا برای صلح افغانستان احضار شده بود، پشت درهای بسته برگزار شد اما بخش دیگر این نشست علنی بود و در آن الیس ویلز معاون وزارت خارجۀ امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی نیز اشتراک کرده بود.

به اساس گزارش ها الیس ویلز معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای مرکزی و جنوبی به اعضای این کمیته گفته است که طی ۱۲ ماه گذشته، پیش رفت چشمگیری در راستای دست ‌یابی به راه‌ حل سیاسی در افغانستان صورت گرفته است. اما وی نگفته است که گفتگوها با طالبان از سر گرفته خواهد شد یا نه؟

معاون وزارت خارجۀ امریکا روی پایان جنگ افغانستان از طریق سیاسی تأکید کرده و گفته است که در این راستا در بیشتر از یک سال اخیر پیشرفت ‌های زیادی صورت گرفته است.

او افزود:«راه حل سیاسی از طریق مذاکره که به بسیاری افغان‌ ها قابل قبول باشد به عنوان بهترین راه در زمینۀ برقراری صلح دوامدار باقی‌ است.»

الیس ویلز گفته است: «نمی ‌تواند در مورد مسایلی که روی آن‌ ها مذاکره شده است مشخصاً توضیح دهد اما افزود که همه چیز وابسته به شرایط است.»

الیوت اینگل رییس کمیته روابط خارجی امریکا گفته است که حکومت افغانستان و طالبان به اساس حسن نیت در یک پروسۀ که زمینه را برای مصالحه میان افغان‌ ها فراهم کند شامل شوند.

او می افزاید:«سوالات زیادی بی پاسخ مانده اند و با لغو گفتگو با طالبان از سوی رییس جمهور ترمپ نمی ‌دانند که به کدام مسیر در حرکت استند.»

وی افزود:«حقیقت این است که پس از هجده سال جنگ، طالبان هنوز پا برجا است، بدبختانه نیازمندیم تا به این حقیقت بپردازیم و این موضوع درست است که شما با دوستان خود صلح نمی ‌کنید، این‌ که باور می‌ کنید یا نه برخی زمینه‌ ها برای آغاز کار فراهم است، طالبان می ‌خواهند که نیروهای ما از افغانستان بیرون شوند و ما هم می‌ خواهیم که نیروهای ما به خانه بازگردند.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر