زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

غنی: آیندۀ مدارس باید از سوی علما و با استفاده از دیدگاه آنان، انسجام یابد

غنی: آیندۀ مدارس باید از سوی علما و با استفاده از دیدگاه آنان، انسجام یابد

author avatar
21 Sep 2019 - 14:36
غنی: آیندۀ مدارس باید از سوی علما و با استفاده از دیدگاه آنان، انسجام یابد
author avatar
21 Sep 2019 - 14:36

کابل (پژواک،٣٠سنبله ٩٨): رئيس جمهورغنى مى گويد که در پنج سال گذشته فاصله میان ارگ و منبر کاهش یافته است و برای از بین بردن این فاصله، تلاشها جریان دارد.

محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور اين مطلب را قبل از ظهر امروز در نشست سالانه "ارزیابی مشکلات موجوده مدارس دینی وعلما و راه های حل آن" ابرازکرد.

دراين نشست که درقصرچهارچنار ارگ برگزار گردید، نخست، مولوی فرمان الله نیازی به نمایندگی از دیگران افزود که علما برای رفاه، آبادی و پیشرفت کشور قربانی های زیاد داده اند، باید برای حل مشکلات آنان توجه رسیدگی بیشتر صورت گیرد.

سپس مولوی رحمت الله اندر رئیس امور دینی صحبت کرد و با اشاره به مشکل اسناد رسمی علما که در برابر تحصیل، کار و پیشرفت آنان موانع ایجاد کرده است، گفت که بخاطر حل مشکل اسناد علما، ارزیابی مدارس غیر رسمی و ساخت نصاب واحد، باید بورد علما ایجاد گردد.

مولوی اندرهمچنان پیشنهاد نمود که بخاطر کم ساختن هرچه بیشتر فضای بی باوری و فاصله میان علما و حکومت، مصئونیت علما و بررسی دوسیه ها و مسایل مربوط به علما، کمیتۀ علما ایجاد شود.

رئیس جمهور غنی پس از استماع صحبت های آنان، ضمن خوش آمدید به علما، مدرسین و خطبا که از ولایات مختلف در این نشست حضور داشتند، گفت: ((علمای کرام در جامعه ما نقش و حیثیت خاص دارند و احترام و رسیدگی به مشکلات آنان، حتمی می باشد.))

 وی افزود که در پنج سال گذشته فاصله میان ارگ و منبر کاهش یافته است و برای از بین بردن این فاصله، تلاشها جریان دارد.

رئیس جمهور کشور، پیشنهاد ایجاد بورد و کمیتۀ علما را در مورد مصئونیت و اسناد علما، معقول خواند و از اقدامات برای ایجاد آن اطمینان داد.

 وی افزود که در ولایات مختلف کشور در کنار بازسازی مساجد تاریخی، صدها محراب مسجد جدیداً اعمار گردیده، همچنان برای ساخت مساجد جامع درهر ولسوالی، سی میلیون افغانی اختصاص یافته است.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که علمای کرام کشوردر هر دورۀ تاریخ نقش اساسی داشته اند و م باید نقش تاریخی و تلاش های علمای دردرک  گردد.

وی افزود که علاوه بر مصئونیت همه جانبه علما، آینده مدارس باید از سوی علما و با استفاده از دیدگاه آنان، انسجام یابد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر