زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“ثبات ملی و مشروعیت نظام در انتخابات، واجد اهمیت اساسی است”

“ثبات ملی و مشروعیت نظام در انتخابات، واجد اهمیت اساسی است”

author avatar
29 Sep 2019 - 18:33
“ثبات ملی و مشروعیت نظام در انتخابات، واجد اهمیت اساسی است”
author avatar
29 Sep 2019 - 18:33

کابل (پژواک،٧ميزان٩٨): شورای نامزدان ریاست جمهوری ۱۳۹۸ مى گويند که منتظرِ اعلام نهایی نتایج به واسطهٔ کمیسیون مستقل انتخابات می باشند تا در روشنی آن، موضع خویش را اعلام بدارند.

در اعلاميه مطبوعاتى اين شورا که کاپى آن به آژانس خبرى پژواک مواصلت کرده، آمده است که برای شورای نامزدان، مفاهیم کلیدی؛ انتخابات سالم، ثبات ملی، مشروعیت نظام و نهادینه سازی رویه های دموکراتیک، واجد اهمیت اساسی است و اين شورا با هرآنچه که در مسیرِ مخالف آنها سیر نماید هماهنگی  نخواهد کرد.

در بخشى از اين اعلاميه  گفته شده است که هرچند انتخابات، یگانه گزینهٔ بيرونرفت از بحران های موجود در کشور به شمار می رود؛ اما با تأسف که این روند ملی، از همان آغاز با مشکلات و نواقص جدی رو به رو بوده و امروز موجبِ نگرانی های ملی و بین المللی شده است.

در اعلاميه آمده است که اين شورا براساس موقف قبلی اصولی خود و با تأکیدِ مزید بر نگرانی های عمیق در موردِ سلامت انتخابات طی ابلاغیه های متعدد، مبنی بر تأخیر عملیهٔ انتخابات برای ساماندهی بهتر که متأسفانه ناشنیده ماند؛ اما اکنون به استحضار همگان می رساند که داده های انتخاباتی ۶ میزان را تحت بررسی قرار می دهد.

انتخابات ریاست جمهوری که ١٣ تن براى احراز کرسى رياست جمهورى با هم رقابت کردند، روزگذشته برگزار شد؛ تا کنون نه تنها نتایج انتخابات اعلام نشده، بلکه ارقام اشتراک کننده گان در این پروسه نیز مشخص نگرديده است.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر