زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

تلاش ها برای رهایی کارمندان انتخاباتی در پروان هنوز نتیجه نداشته است

تلاش ها برای رهایی کارمندان انتخاباتی در پروان هنوز نتیجه نداشته است

author avatar
30 Sep 2019 - 17:53
تلاش ها برای رهایی کارمندان انتخاباتی در پروان هنوز نتیجه نداشته است
author avatar
30 Sep 2019 - 17:53

چاریکار(پژواک، ۸ میزان ۹۸): تلاش ها برای رهایی کارمندان انتخاباتی، که در روز انتخابات از ولسوالی شینواری پروان ربوده شده اند، جریان دارد؛ اما تا هنوز نتیجه ای در پی نداشته است. 

منابع مسئول در ولایت پروان می گویند طالبان هشت تن یادشده را که کارمندان مرکز رای دهی منطقۀ موسوم به نمک آب ولسوالی شینواری پروان هستند، شام روز انتخابات (ششم میزان) ربوده اند.

این در حالی است که برخی منابع دیروز گفته بودند که هفت کارمند کمیسیون مستقل انتخابات، یک کارمند کمیسیون شکایات انتخاباتی و ۱۲ تا ۱۷ تن از ناظران نهادهای انتخاباتی و نامزدان نیز در میان ربوده شده گان می باشند.

مسئولان امروز، در حالی در گفتگو با پژواک گفتند که تنها هشت کارمند کمیسیون انتخابات ربوده شده اند، که یک منبع محلی می گوید ده تن از ناظرین انتخابات نیز شامل رباینده گان می باشند.

قاضی اکوگل احمدی ولسوال شینواری پروان گفت: «هشت تن از کارمندان کمیسون را طالبان برده اند، ناظر در میان آنها نیست، [این هشت تن] بعد از ساعت شش [شام] که سایت بسته شده، به طرف خانه می رفتند، در مسیر راه از سوى طالبان گرفتار شده اند.»

موصوف افزود که آرای مرکز نمک آب، دیروز به مرکز پروان انتقال یافته است.

ولسوال که حوالی ساعت یازدۀ پیش از چاشت صحبت می کرد، گفت که موسفیدان به خاطر رهایی کارمندان ربوده شدۀ کمیسیون انتخابات، نزد طالبان رفته بودند، طالبان وعده داده بودند که ربوده شده گان را رها می کنند؛ اما تا حال رها نشده اند.

او افزود که حدود سی تن از موسفیدان محل، بار دیگر نزد طالبان رفته اند تا ربوده شده گان را رها کنند.

عبدالقهار وهاب صافی رئیس دفتر ساحوی کمیسون مستقل انتخابات در پروان، دیروز به آژانس خبری پژواک گفته بود که هفت کارمند کمیسیون مستقل انتخابات و یک کارمند کمیسیون شکایات انتخاباتی را طالبان با خود برده اند.

او در مورد ربوده شدن ناظرین گفته بود: «من دقيق نمى فهمم، کسى میگه که ١٨ نفر است و بعضى ها مى گويند که ١٢ نفر است؛ اما مه دقيق خبر ندارم، تعداد شان را نمى فهمم و نمى فهمم که کى ها هستند.»

اما عبدالقهار وهاب صافی امروز گفت هشت تنی که ربوده شده اند، همه کارمندان کمیسون انتخابات می باشند.

او افزود: «تعدادی از موسفیدان که نزد طالبان برای رهایی کارمندان رفته بودند، طالب ها گفته بودند که راپور این ها به مرکز رفته است و امکان ندارد که رها شوند.»

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر