زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

از ١٥٠مين سالروز تولد مهاتما گاندی در کابل تجليل به عمل آمد

از ١٥٠مين سالروز تولد مهاتما گاندی در کابل تجليل به عمل آمد

author avatar
2 Oct 2019 - 18:21
از ١٥٠مين سالروز تولد مهاتما گاندی در کابل تجليل به عمل آمد
author avatar
2 Oct 2019 - 18:21

کابل (پژواک، ۱۰میزان ۹۸): به مناسبت یکصدو پنجاهمین سالروز تولد مهاتما گاندی، از تکت پستی وی  که ممثل ترویج فرهنگ عدم خشونت می باشد، در سفارت هند مقيم کابل رونمایی شد.

وینی کمار سفیر هند در افغانستان، قبل از رونمایی تکت پستی که از سوی افغان پست و سفارت هندوستان آماده شده بود، گفت رونمایی این پست، دوستی افغانستان و هندوستان را بیشتر می سازد.

وی افزود که دراین برهۀ زمانی که خشونت های سیاسی در افغانستان توسط مخالفین سیاسی جریان دارد، ترویج فکر و اندیشه یک شخصیت بزرگ سیاسی و فرهنگی مانند مهاتما گاندی، یک نیاز است.

موصوف در مورد شخصیت گاندی علاوه کرد که مهانداس کارامچاند گاندی که بعدها به مهاتما گاندی شهره شد،  در دوم اکتوبر ۱۸۶۹ میلادی در گجرات هند به دنیا آمد.

فهیم هاشمی سر پرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که تا کنون، ۲۱۰۰  پوستر از سوی افغان پست و سفارت هند آماده شده و در مراودات پستی از آن کار گرفته می شود.

وی افزود که این پوسترها نمادى از دوستی و رابطه تجارتی و اقتصادی میان افغانستان و هند است که طی سالیان مختلف، چاپ و مورد استفاده قرارگرفته است.

هاشمی گفت: "ما در حالی از سالروز تولد مهاتما گاندی تجلیل می‌کنیم که او، هنوز هم نمادی از مبارزۀ سخت و دشوار در برابر بی عدالتی ها و نابرابری ها است. ما بسیار خرسند هستیم که دوستی با هند داریم و از قلب به یک دیگر احترام میگذاریم؛ ما همزمان خواستار همکاری هند در بخش رشد تکنالوژی و بخصوص آی تی هستیم؛ تا اینکه افغانستان را به کشور دیجیتلی مبدل سازیم."
موصوف یکبار دیگر بر ادامه همکاری های موثر میان دو کشور تاکید کرد و افزود که هند، یک دوست مهم و استراتیژیک برای افغانستان است و ما خوشحال هستیم که دوست واقعی را به عنوان همکار و حمایت کننده با خود داریم.

در این برنامه، به بیست تن ازشاگردان لیسه عالی حبیبیه که در یک مسابقه تحقیقی پیرامون شخصیت مهاتما گاندی برگزار شده بود، تقدیر نامه ها  اهدا گرديد.

 سبحان الله رحمانی  متعلم صنف یازدهم لیسه عالی حبیبیه، به آژانس خبری پژواک گفت که  این مسابقات به تاریخ ۲۰ سنبله سال روان، درمکتب ما برگزارشد و بیست تن ازشاگردان این لیسه که به زبان انگلیسی بلدیت دارند، درآن اشتراک کردند.

وی افزود  شاگردانی که نمرات بلند را از آن خود کردند، در گروپ (A ) و شاگردانى که نمبر کمتر داشتند، در گروپ (B ) قرار گرفتند، که امروز از سوی سفارت هند مورد تقدیر قرارگرفته و برای شان تقدیرنامه همراه با یک- یک جلد کتاب زندگینامه مهاتما گاندی اهدا شد.

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر