زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

۳ پروژه انکشافى در غور به بهره بردارى سپرده شد

۳ پروژه انکشافى در غور به بهره بردارى سپرده شد

author avatar
5 Oct 2019 - 16:53
۳ پروژه انکشافى در غور به بهره بردارى سپرده شد
author avatar
5 Oct 2019 - 16:53

فيروزکوه (پژواک، ١٣ميزان ٩٨): کار سه پروژه عام المنفعه به هزينۀ نزديک به ٩٠میلیون افغانی درولایت غور تکمیل و به بهره برداری سپرده شد.

محفوظ الله فکور ريیس احیا و انکشاف دهات اين ولایت، به آژانس خبرى پژواک گفت که این پروژه ها شامل ۱۱ کیلومتر سرک، اعمار ۴۷۰ متر کانال آبیاری زراعتی و ۲۶۰ متر دیوار محافظوی در ولسوالى هاى پسابند و لعل سرجنگل مى باشد، که از سوى  برنامه انسجام ساحوی وزارت احیا وانکشاف دهات تطبیق شده است.

موصوف گفت که اين پروژه ها نزديک به ٩٠ ميليون افغانى هزينه برداشته است.

به گفتۀ وی با تطبیق این پروژه ها مشکلات مردم حل گردیده و ازطریق ساخت ۱۱ کیلومتر سرک ولسوالی کیتی ولایت دایکندی و ولسوالی ناومیش ولایت هلمند و ده ها روستاى همجوار را به مرکز ولسوالی پسابند وصل کرده است.

او افزود که بیشتر از ۳۰۰ جریب زمین و روستایی که در مسیر سیلاب در تهدید قرار داشتند، تحت پوشش این پروژه قرار گرفته و از مزایایی این پروژه ها ۱۶۰۰ فامیل مستفید گردیده اند.

امان بیک شیرزاد مسوول دفترولایتی انسجام ساحوی وزارت احیا و انکشاف دهات اين ولايت گفت که با تکمیلی این پروژه ها، سهولت های ترانسپورتی برای بیش از ۱۷ قریه ایجاد گردیده و قریه جات متذکره را به مرکزعمومی وصل کرده است.

به گفته وی در جریان کار این پروژه ها، برای ۷۴۵۵ نفر زمینه کارموقت نیز ایجاد گردیده است.

او ازشوراهای قراردادکننده اظهارقدردانی نموده که کارپروژهای یادشده را مطابق نقشه وپروپوزل انجام داده وکار اعمار آن را درمدت معینه تکمیل و مورد استفاده مردم قرار داده اند.

از سويی هم باشنده گان ولسوالی هاى یاد شده نیز مى گویند که در گذشته به خصوص در زمستان یخبندان وآب خیزی های فصل، آنان به مشکلات زیادی مواجه بود.

حاجی سردار يک تن از بزرگان روستایی رووف ولسوالی پسابند غورگفت: «ما به گذشته خیلی مشکل داشتیم؛ بخصوص زمستان که میشد برف می شد و یا هم وقت بارندگی ها آب که میشد، راه ها را بند می کرد.»

موصوف افزود که اکنون با تکمیلی این پروژه ها مشکلات شان بر طرف گردیده است.

او گفت که  اکنون میتوانند در وقت ضرورت مریضان و محصولات زراعتی خویش را به آسانی وراحتی به مرکز ولسوالی و به کلینیک انتقال بدهند.

login or register a new account.

موضوعات مرتبط

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر