زبان

آیا حساب کاربری در سایت پژواک ندارید؟

برای اشتراک اینجا کلیک کنید.

“اگر به مشکل آب آشاميدنى صحى در فیروزکوه توجه نشود، فاجعه رخ خواهد داد”

“اگر به مشکل آب آشاميدنى صحى در فیروزکوه توجه نشود، فاجعه رخ خواهد داد”

author avatar
7 Oct 2019 - 15:18
“اگر به مشکل آب آشاميدنى صحى در فیروزکوه توجه نشود، فاجعه رخ خواهد داد”
author avatar
7 Oct 2019 - 15:18

فيروزکوه (پژواک،١٥ميزان٩٨): باشندگان شهر فیروزکوه غور مى گويند که در پی خشک شدن چاه‌های آب، دسترسى آنان به آب آشاميدنى صحى دشوار شده، و ناگزير از آبهای آلوده استفاده مى کنند؛ اگر توجه نگردد، فاجعۀ بزرگ رخ خواهد داد.  

باشندگان شهرفیروزکوه،‌ مرکزغور که در دامنه کوه های سفیدکوه و سیاه کوه قرار دارد، مى گويند که براى دسترسى به آب آشاميدنى، روزانه فاصله هاى زيادى را طى مى کنند، درصف هاى طويل ساعت ها انتظار ميکشند تا حد اقل چند بشکه آب به دست بياورند.

آنها مى گويند با آن که در گذشته برخی موسسات کمک کننده و شبکه های آبرسانی تلاش کردند تا باحفر چاه های عمیق و نیمه عمیق، دسترسى شهريان فيروز کوه به آب شاميدنى صحى را گسترش بدهند؛ اما طى سال هاى اخير به دليل پايين رفتن سطح آب، شمار زياد اين چاه ها خشک شده و دسترسى باشندگان اين شهر به آب آشاميدنى صحى مشکل شده است.

سید یحیی از باشندگان اين شهر، به آژانس خبرى پژواک گفت از مدتی به این سو آب تمام چاه‌هایی که طى سال هاى اخير حفر شده بود، خشک شده است و آنان اکنون از آب‌های آلوده و رودخانه استفاده می‌کنند.

به گفتۀ او، به دلیل استفاده از آب‌های غیرصحی، آنان و کودکان آنها به بیماری‌های زیادی مبتلا شده‌اند.

وى افزود: «از نبود آب صحى، بسیار به مشکل گرفتاریم از مجبوريت ازآب آلوده و آبی که کلاً مرض است استفاده می‌کنیم که باعث به وجود آمدن امراض مختلف شده است.» 

موصوف گفت که به نسبت استفاده از آب هاى آلوده، کودکان در خانواده خودش و برخى باشندگان محل به امراض مکروبى مصاب شده اند.

او افزود که اگر به اين وضعيت رسيدگى نشود، يک فاجعۀ بزرگ صحى رخ خواهد داد.

همچنان محمدنعیم يک تن ديگر از باشندگان شهرک مهاجران غور نيز از کاهش دسترسى به آب آشاميدنى صحى شکايت دارد.

موصوف گفت: «روزانه  ساعت ها راه هاى دور را مى پيمايم تا در يکجاى نل آب را يافت مى کنيم و در قطار ٣٠ تا ٤٠ نفرى ايستاده ميشويم تا نوبت ما مى رسد، بسيار زياد به مشکلات هستيم .»

وى افزود که این مشکل را بارها با ادارۀ محلی، شورای ولایتی و دیگر نهادهای مسئول در میان گذاشته‌اند؛ اما تا حال توجهی نشده است.

موصوف درحاليکه مى گفت از دوسال به اين طرف، چاه هاى آب در حال خشک شدن مى باشد افزود: «این جا ١٥٠ فاميل زندگی می‌کنیم،‌ آب نداریم به شورای ولایتی رفتیم، انکشاف دهات رفتیم، به عودت مهاجرین رفتیم، هیچ کس توجه نکرده است.»

login or register a new account.

تماس با ما

ارسال گزارش

آژانس خبری پژواک علاقمند است تا گزارش های شما را نشر کند. در صورت تمایل با کلیک کردن بر روی این لینک با ما تماس بگیرید.

اپلیکیشن موبایل پژواک

اپلیکیشن پژواک را بر روی تلفن هوشمند خود نصب کنید تا آخرین خبرهای ما را دریافت کنید. بیشتر